Povestirile biblice rămân necunoscute pentru copii

538

Deşi percepţia faţă de Biblie şi conţinutul ei este încurajatoare în Marea Britanie, atât în rândul adulţilor, cât şi al copiilor, jumătate dintre copii nu cunosc povestiri biblice precum istoria lui David şi Goliat sau naşterea lui Iisus.

Aproape jumătate (43%) dintre părinţii britanici consideră că este important ca tinerii şi copiii să citească sau să asculte poveşti biblice, deoarece acestea promovează valori pentru o viaţă bună, în timp ce 12% consideră că acestea nu sunt importante. Părinţii citesc povestiri biblice sau cumpără pentru copiii lor Biblii colorate, scrise pe înţelesul lor, pentru ca ei să le poată parcurge oricând.

Opinia părinţilor este însă disonantă cu realitatea, deoarece nu doar că cei mai mulţi copii nu cunosc povestiri biblice, dar unii le confundă cu mituri şi basme populare, arată un sondaj de opinie realizat de YouGov, pentru Societatea Biblică din Marea Britanie.

Aproape o treime (28%) dintre toţi copiii chestionaţi şi-ar dori să citească mai multe povestiri biblice şi 49% dintre aceştia descriu povestirile ca fiind interesante.

Totuşi unul din trei copii (29%) nu a identificat povestirea naşterii lui Iisus ca fiind o istorie biblică, cel mai mare procent de ignoranţă înregistrându-se în rândul tinerilor de 15 ani (35%). Povestiri şi mai dificil de identificat s-au dovedit a fi pilda bunului samaritean (identificat de numai 36% dintre copii şi tineri), istoria lui Samson şi a Dalilei (41%) sau povestirea despre David şi Goliat sau Iona (59%). În schimb, 9% dintre cei chestionaţi cred că mitul despre regele Midas sau Icar sunt din Biblie.

Vorbind desppre rezultatele acestui sondaj, directorul executiv al Societăţii Biblice din Marea Britanie a declarat că acete povestiri riscă să fie pierdute, dacă nu se iau măsuri. Organizaţia a demarat deja campania „Pass it", care îi încurajează pe părinţi să păstreze vii personalităţile şi povestirile biblice în memoria copiilor şi tinerilor.

„Aceste statistici devin o realitate tulburătoare chiar şi între studenţii inteligenţi din Marea Britanie, ceea ce face ca predarea unor texte relevante istorice să devină o misiune dificilă", a declarat poetul Andrew Motion, pentru Christian Today.