Schimbări de stil de viaţă care ajută în prevenirea bolii Alzheimer

690

Până la 70-80% dintre cazurile de Alzheimer pot fi prevenite, susţine dr. Neal Barnard, cercetător, profesor la George Washington University School of Medicine și autor al cărţii Hrană pentru creier (Power Foods for the Brain).

„Nu puteam afirma acest lucru acum 15 ani, dar acum cercetările au arătat că prin prevenirea factorilor de risc putem influenţa rezultatul", a declarat medicul citat de grandparents.com. Iată câteva dintre sugestiile medicului:

1. Evită metalele toxice„Știţi acele vitamine care conţin fier sau magneziu? Ei bine, poate că nu sunt o idee nemaipomenită", spune Dr. Barnard. Același lucru este valabil și pentru obiectele de aluminiu, fontă, sau cupru folosite în bucătărie. Este vorba de suprafeţele cu care mâncarea intră în contact. Corpul nu are nevoie decât de cantităţi mici de metale, iar excesul poate ajuta în instalarea Alzheimerului.

2. Lasă la o parte carnea și produsele de origine animală„Lactatele – în special brânza şi untul – constituie cea mai importantă sursă de grăsimi saturate," spune Dr. Barnard. „Și atunci când vorbim de grăsimi saturate, carnea este pe locul doi, iar consumul de astfel de grăsimi dublează riscul de îmbolnăvire cu Alzheimer."

3. Devino vegetarianLegumele și fructele, cerealele și leguminoasele îţi vor oferi destule proteine și vitamine și în același timp nu conţin niciun fel de grăsimi dăunătoare.

4. Asigură-ţi un aport de vitamine, mai ales de B12„Orice adult de peste 50 ani ar trebui să ia un supliment de vitamină B12," spune dr. Barnard. Această vitamină este esenţială în buna funcţionare a sistemului nervos și se găsește cu precădere în produsele de origine animală.

5. Fă mișcareActivitatea fizică menţine vasele sangvine curate.

6. DormiSomnul este esenţial pentru creier, deoarece îl ajută să se menţină „tânăr". De asemenea, somnul reduce formarea unor produși din amidon care încurajează apariţia Alzheimerului.

7. Exersează-ţi creierulFolosindu-ţi creierul – de la rezolvarea unei integrame, până la a învăţa o limbă străină – toate acestea ajută conexiunile interneuronale, iar aceste conexiuni servesc, la rândul lor, la formarea unor rezerve cognitive care previn Alzheimerul.