Trendul selfie care strânge bani pentru cercetarea cancerului

76

În numai 48 de ore, Organizaţia Cancer Research UK a primit două milioane de lire sterline din donaţii, în urma unei campanii care a devenit rapid virală: #NoMakeUpSelfie, prin care femeile publică pe reţelele de socializare autoportrete în care apar fără machiaj, scrie The Independent.

Campania fotografiilor selfie fără machiaj nu este însă o iniţiativă a organizaţiei britanice de cercetare a cancerului. „Ne plac fotografiile voastre #nomakeupselfie #cancerawarness (pentru conștientizarea cancerului)! Campania nu ne aparţine, dar fiecare liră ajută”, au scris reprezentanţii Cancer Research UK pe contul lor de Twitter.

Mesajul este însoţit de fotografia unei membre ale staff-ului, care, în spiritul campaniei, nu poartă machiaj și care oferă detalii despre modul în care pot fi donaţi bani pentru sprijinirea organizaţiei.

Trendul care s-a transformat într-o imensă acţiune de caritate a pornit, de fapt, de la o fotografie selfie publicată pe Twitter de scriitoarea Laura Lippman, în care aceasta apărea fără machiaj, scrie Policy Mic. Lippman a recurs la acest gest în semn de solidaritate faţă de actriţa Kim Novak, de 81 de ani, care a fost intens criticată pentru aspectul său fizic îmbătrânit afișat la ceremonia de decernare a Premiilor Oscar.

Deși campania #nomakeupselfie a reușit performanţa de a strânge fonduri fabuloase atât pentru Cancer Research UK, cât și pentru alte două organizaţii de caritate, trendul fotografiilor selfie fără machiaj a fost și aspru criticat, fiind considerat o modalitate de exprimare a narcisismului și a vanităţii.

„A nu purta machiaj este ca și cum… ai avea cancer? Sper că pierd ideea aici”, a fost reacţia unui utilizator Twitter. Un alt user al reţelei sociale scria: „Nu pricep (campania) #nomakeupselfie pentru cancer? Cum ajută?? Mai degrabă donez bani decât să fac o fotografie.”