Canada: 23 de decese provocate de anticoncepţionale

336

În Canada s-au înregistrat 23 de decese cauzate de formarea de cheaguri de sânge, în spatele cărora se pare că se află anticoncepţionalele Yaz şi Yasmin, potrivit informaţiilor pe care le deţine Ministerul canadian al Sănătăţii.

Medicii şi farmaciştii cred că pilulele Yaz şi Yasmin ale laboratorului german Bayer sunt cauza acestor decese, prin urmare mii de plângeri au fost depuse împotriva laboratorului. Food and Drug Administration (FDA), din SUA, a atras atenţia încă din anul 2012 asupra faptului că aceste pilule ar putea fi asociate cu formarea de cheaguri de sânge, notează Agerpres.

De asemenea, pilulele CILEST sunt retrase de pe piaţă română, în urma anunţului Agenţiei Naţionale a Medicamentului, care a declarat că acestea prezintă o „problemă de calitate". Urmează ca aceste pilule să fie retrase, preventiv, de pe piaţa tuturor ţărilor UE, iar pacientelor care le consumau până acum, le vor fi recomandate alte metode contraceptive.

Pilulele CILEST nu sunt singurele care au fost retrase de pe piaţă, acestora li se adaugă Diane 35, retrase la începutul anului.