Eliminarea alcoolului, a cărnii și a zahărului din alimentaţie reduce riscul de cancer

823

Într-un nou plan global de prevenire a cancerului, prezentat la Congresul European pentru Obezitate de la Viena, cercetătorii au arătat că excluderea din alimentaţie a cărnii, a alcoolului și a băuturilor care conţin zahăr reduce semnificativ incidenţa cancerului.

Singurele băuturi sănătoase, care nu reprezintă un factor favorizant al apariţiei cancerului, sunt cele care nu conţin deloc zahăr sau alcool, au conchis cercetătorii. Planul, care cuprinde și recomandarea unui consum cât mai mare de apă, a fost întocmit în vederea atingerii unei ţinte de a reduce cu 40% riscul apariţiei cancerului.

În condiţiile în care stilul de viaţă nesănătos va contribui la creșterea cu aproximativ 60% a numărului de cazuri de cancer din întreaga lume, până în 2035, planul global cuprinde un „pachet” de schimbări necesare în stilul de viaţă pentru a se reduce riscul de cancer, cum ar fi menţinerea unei greutăţi sănătoase, a exerciţiilor fizice zilnice, dar și a unei diete care să conţină o varietate de fructe și legume.

Conform tendinţelor actuale din Marea Britanie, în decurs de două decenii, obezitatea ar putea depăși fumatul ca principala cauză a apariţiei cancerului. Actualmente, obezitatea este cauza apariţiei a 12 tipuri de cancer, de două ori mai multe decât acum 10 ani.

Alcoolul este, în același timp, factorul determinant al apariţiei a 6 tipuri de cancer, cu cea mai puternică corelaţie în apariţia cancerului la sân și ficat, în timp ce carnea procesată, cum ar fi șunca, crește riscul apariţiei bolii maligne la nivel intestinal.

Nu există „niciun nivel de aport” de carne procesată care să nu crească riscurile de cancer.

Cercetătorii de la Fondul Mondial pentru Cercetarea Cancerului (WRCF) au formulat cele 10 puncte ale planului pe baza concluziilor după analizarea datelor a 51 de milioane de persoane, dintre care 3,5 milioane de persoane care au dezvoltat cancere.

Practic ce este de făcut

1. Menţine o greutate corporală sănătoasă. Evită acumularea kilogramelor în plus la vârsta adultă.

2. Fii activ fizic.

3. Adoptă o dietă bogată în cereale integrale, legume, fructe și fasole.

4. Limitează consumul de alimente fast-food, evită alimentele prelucrate, bogate în grăsimi, amidon sau zaharuri. Limitarea acestor alimente ajută la controlul aportului de calorii și menţine o greutate sănătoasă.

5. Limitează consumul de carne roșie și procesată.

6. Limitează consumul de băuturi îndulcite cu zahăr. Bea cât mai multă apă.

7. Limitează consumul de alcool și tutun.

8. Nu utiliza suplimente pentru prevenirea cancerului. Scopul este de a satisface nevoile nutriţionale prin alimentaţie sănătoasă.

9. Alăptează-ţi bebelușul, dacă este posibil.

10. Adoptă împreună cu doctorul un plan care să contribuie la starea de sănătate optimă.