Cum combatem anxietatea în faţa fructelor şi legumelor

59

Entuziasmul gastronomic care ne cuprinde primăvara în faţa varietăţii de legume şi fructe proaspete păleşte atunci când cantităţile generoase de alimente încep să se strice în frigider.

Fenomenul acesta a fost numit anxietatea în faţa legumelor şi fructelor. Julia Moskin, jurnalist gastronomic la New York Times oferă câteva sugestii pentru ca fructele proaspete şi legumele care nu sunt sotate, pregătite la abur sau congelate, să reziste o perioadă mai lungă în frigider.

Primul pas este desfacerea legăturilor sau a benzilor de cauciuc folosite la ambalare, deoarece zarzavatul se va ofili şi se va strica mai repede în aceste condiţii. Apoi, este bine să tăiem frunzele rădăcinoaselor precum morcovul şi sfecla, dar să lăsăm 2 cm de tulpină pentru ca acestea să nu se usuce. 

Legumele nu trebuie depozitate în pungi de plastic etanşe, ci în pungi cu câteva orificii pentru a permite aerului să circule. Plantele verzi (precum salata) trebuie spălate înainte de a fi depozitate. Acestea trebuie lăsate în chiuvetă sau într-un vas în care intră multă apă pentru ca noroiul şi eventualele musculiţe să se aşeze pe fund.

Totuşi, ierburile precum busuiocul, produsele moi precum zmeura sau ciupercile nu trebuie spălate înainte de folosire, deoarece apa va grăbi deteriorarea lor.

O altă regulă este că fructele şi legumele trebuie depozitate separate, deoarece etilena pe care o emană fructele coapte afectează legumele. Unele fructe şi legume, precum cele cu sâmburi (dar nu cireşele), pepenele, mango, merele, perele, avocado şi roşiile vor continua să se coacă la temperatura camerei.

Însă există şi unele care se păstrează mai bine la rece, cum ar fi ardeii graşi, strugurii şi citricele. Bananele nu doar că se coc repede, dar vor grăbi coacerea şi a altor fructe şi legume lângă care stau.