O campanie anti-obezitate, criticată pentru folosirea Photoshopului

146

O campanie guvernamentală californiană anti-obezitate este foarte criticată de opinia publică deoarece a folosit programul de editare foto Photoshop pentru câteva imagini pentru a face copiii să pară obezi.

Campania a fost demarată pentru Comisia pentru Copii şi Familii (denumită şi First 5 California) şi a avut ca scop încurajarea părinţilor să ofere alimente sănătoase copiilor lor. Posterele, care urmează să fie amplasate în magazine, au ca scop să arate părinţilor consecinţele unei alimentaţii nesănătoase.

În schimb, comisia se confruntă acum cu critici severe, din cauza modului în care au fost realizate posterele. Fotografia modificată digital, care apare în campanie, este cea a unei fetiţe obeze, care bea dintr-o cutie pe care scrie „zahăr". Fotografia originală, care a fost descoperită şi publicată, arată o fetiţă considerabil mai slabă, care bea lapte.

Experţii subliniază că asemenea campanii, care fac de râs copiii obezi, nu sunt eficiente. Cu privire la această tactică de marketing, soluţia este lupta împotriva obezităţii, nu a oamenilor obezi", a declarat Marsha Davis, cercetători pentru prevenirea obezităţii infantile.