Creativitatea, stimulată de mersul pe jos

613

La prima vedere, nu au nicio legătură mersul pe jos şi nivelul de creativitate. Însă oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că aceasta există.

Oamenii de ştiinţă de la Stanford au studiat legătura dintre mersul pe jos şi nivelul de creativitate şi au constatat că acesta era mai mare cu 60% în cazul persoanelor care mergeau pe jos decât în cazul celor sedentare. Nu se ştie exact dacă acesta este secretul gândirii creative, dar se pare că funcţionează în cazul unora. De exemplu, atât în cazul lui Steve Jobs, cât şi al lui Mark Zuckerberg, întâlnirile pe care le stabileau cu scopul de a inova aveau loc în timp ce mergeau, notează news.stanford.edu.

Potrivit studiului, gândirea creativă este îmbunătăţită atunci când o persoană merge pe jos, dar şi la scurt timp după aceea. Se pare că nu contează mediul în care o face, importantă este acţiunea în sine, deşi, atunci când persoana se află în aer liber, nivelul de creativitate creşte şi mai mult.

Coautorea studiului, Marily Oppezzo, susţine că în urma experimentelor s-a constatat că persoanele care mergeau pe jos au dat dovadă de mai multă creativitate decât cele care stăteau. În cadrul studiului s-au realizat patru experimente, pe un eşantion de 176 de elevi de liceu şi alţi câţiva adulţi. Majoritatea participanţilor au arătat mai multă creativitate decât cei care stăteau pe scaun, creativitate mai ridicată cu 60%.

Studiul nu a demonstrat însă că mersul are un efect pozitiv şi atunci când trebuie analizat ceva concret, care presupune o singură soluţie sau un singur răspuns corect. Rezultatele acestui studiu vor contribui în viitor la studiile în ceea ce priveşte problemele de natură neurologică sau psihologică, care pot fi și ele tratate cu alte forme de mișcare fizică.

Până acum, cercetătorii au demonstrat că mersul pe jos este una dintre activităţile recomandate pentru a menţine condiţia fizică, dar şi sănătatea. În plus, este un lucru simplu şi accesibil aproape oricui. Mersul pe jos previne apariţia diabetului de tip 2, întăreşte inima, sporeşte sănătatea creierului, este bun pentru oase, atenuează simptomele de depresie, reduce riscul formării cancerului mamar şi de colon și îmbunătăţeşte condiţia fizică. În concluzie, are atât de multe alte beneficii, încât nimeni nu ar trebui să ezite să meargă în fiecare zi la o scurtă plimbare.

 

Foto: Mrhayata