Deși nu putem opri procesul de îmbătrânire, adoptarea unui stil de viaţă sănătos ne poate ajuta să trăim mai mult și, totodată, să ne simţim mai tineri și să arătăm mai bine. Alegerile alimentare potrivite sunt doar unul din factorii esenţiali care ne fac să ne simţim plini de vitalitate mai mult timp.

„Mănâncă porţii mai mici. Alege produse sănătoase, bogate în nutrienţi, din toate grupurile diferite de alimente. Fă sport și folosește loţiune cu protecţie solară. Toate acestea te vor ajuta să arăţi și să te simţi mai tânăr”, sunt sfaturile Elisei Zied, expert în nutriţie și autoarea cărţii Mai tânăr săptămâna viitoare, citează Web MD.

În ceea ce privește dieta pentru un organism plin de vitalitate, este important să nu îţi lipsească alimentele bogate în fibre. Acestea joacă un rol extrem de important pentru sistemul tău digestiv, ajutând la eliminarea substanţelor nocive, precum grăsimile și colesterolul, notează How Stuff Works. Cerealele integrale, precum ovăzul, orezul brun sau grâul sunt surse excepţionale de fibre. Mai mult, ele conţin o mulţime de vitamine și minerale și te ajută să îţi reduci riscul de dezvoltare a unor afecţiuni cronice, precum diabetul sau bolile cardiovasculare.

De asemenea, alege alimente bogate în atioxidanţi. Aceste substanţe îţi apără corpul de radicalii liberi și joacă un rol important în prevenirea alterării celulare, un proces care conduce nu numai la îmbătrânire, dar crește riscul dezvoltării unor afecţiuni grave, sugerează experţii de la Universitatea Rice. Surse valoroase de antioxidanţi pot fi găsite în leguminoase, de la boabele de fasole kidney până la soia. Mai mult, aceste alimente sunt bogate și în fibre, proteine, vitamina B, fier și potasiu, punctează How Stuff Works.

Dacă ai grijă să îţi aloci timp pentru antrenamentele sportive, consumul de produse bogate în vitamina E te va ajuta să diminuezi intensitatea durerilor musculare ce apar ca urmare a depunerii unui efort fizic, notează publicaţia Self. Mai mult, și vitamina E joacă un rol important în prevenirea deteriorării celulare, scrie How Stuff Works. Acest element nutritiv se găsește din belșug în fructele oleaginoase, precum nucile sau migdalele. Pe lângă vitamina E, aceste produse conţin și calciu și grăsimi nesaturate.

Nu trebuie să uităm să ne ajutăm și creierul să se păstreze sănătos și tânăr, de aceea este necesar să includem în meniul zilnic surse bogate de acizi grași omega 3. În acest sens poţi consuma seminţe de dovleac și uleiuri din seminţe de in, soia și nuci.

 Foto: stockvault.net

Pro Silueta 2