ANPC: Produsele „tradiţionale” nu sunt tradiţionale

117

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a atras atenţia la folosirea în exces a unor termeni precum „tradiţional", „reţetă tradiţională" sau „tradiţie" în comercializarea unor produse alimentare, arătând că multe dintre acestea sunt departe de ceea ce înseamnă un produs tradiţional.

În perioada 13-21 octombrie, ANPC a efectuat un control la nivel naţional, verificând 402 operatori economici. La 73,6% dintre aceştia au fost depistate nereguli, a precizat Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC, informează Mediafax.

„Am găsit «parizer ca la bunica». Am avut şi eu bunică, şi nu făcea parizer. Bunicile nu fac parizer cu fel de fel de stabilizatori şi benzoaţi", a declarat Cerbulescu.

Printre produsele aşa-zis tradiţionale se numără: fasole tradiţional bob gustos – produs care în realitate provine din China, fiind ambalat în România; snacks-uri din cartofi – diverse sortimente care au pe ambalaj menţiunea „tradiţional" fără a fi atestate; zacuscă tradiţională – denumire nejustificată, utilizată de mai mulţi producători; covrigei superiori tradiţionali cu roşii, busuioc şi oregano, cu rozmarin, cu ulei de măsline, cu mac, cu tărâţe de grâu – produs neînregistrat ca fiind tradiţional; salam de casă tradiţional, cârnaţi afumaţi tradiţionali, parizer tradiţional, salam primavera tradiţional – produse care de asemenea nu sunt înregistrate ca «tradiţionale»".

Toate aceste nereguli au fost depistate în supermarketuri, în magazinele proprii ale fabricilor, dar şi la târgurile tradiţionale care se organizează periodic, a subliniat şeful ANPC.

(Foto: Dreamstime)