Antena Group trebuie să îşi ia adio de la Digi – RCS&RDS

2727

Televiziunile Antena Group: Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV şi Gsp TV vor fi scoase de pe platform Digi a RCS&RDS, după ce membrii CNA au aprobat modificarea, în urma solicitării companiei de telecomunicaţii.RCS&RDS a scos televiziunile Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV de pe platforma sa de satelit în noaptea de 19 spre 20 aprilie, întrucât nu mai poate onora suma solicitată de Antena Group pentru difuzarea canalelor sale, în valoare de 7 milioane de euro pe an.

CNA a acordat ambelor părţi perioada legală pentru renegocierea acordului de transmisie, dar şi acest termen a expirat. Mihai Dinei, membru în consiliul de administraţie al RCS&RDS, a declarat în şedinţa Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) că reprezentanţii companiei au făcut o nouă propunere Grupului Antena, pe care aceştia au refuzat-o.

Pe de altă parte, Intact Media Group a afirmat că RCS&RDS a retras în mod abuziv Antena 1 şi Antena 3, acuzând, totodată, compania de telecomunicaţii de rea-credinţă. Potrivit comunicatului Antena, RCS&RDS a refuzat să încheie un acord cu grupul media, motivând că televiziunile în cauză au fost declarate libere la retransmisie, notează Mediafax.

Conform articolului 82 din Legea audiovizualului, Antena 1, Antena 3 şi Euforia sunt obligatorii la retransmisie doar în reţelele de cablu, nu şi în cele de satelit, iar CNA nu poate impune RCS&RDS să reincludă cele trei televiziuni pe platforma sa de satelit.

În ceea ce începe să semene mai mult cu o telenovală, Intact spune că nu va ceda „şantajului” RCS de a retrasmite gratuit Antena 1 şi 3 pe Digi, cerând ca RCS&RDS să facă publice sumele de bani pe care le plăteşte pentru retransmisia televiziunilor din grila de programe. „În acest fel, publicul se va convinge de reaua-credinţă şi maniera abuzivă pe care RCS o are faţă de posturile româneşti cu audienţă semnificativă, în dauna interesului legitim al telespectatorilor”, se mai spune în comunicatul de pe 22 aprilie.

Doar că RCS&RDS nu este singura companie de telecomunicaţii care are probleme cu Antena Group. Societatea Focus Sat România, din cadrul companiei de telecomunicaţii UPC, a dat în judecată TV Antena 1 SA şi Intact Production SA, prin două acţiuni deschise la Tribunalul Bucureşti, cerând instanţei să poată difuza televiziunile Antena, după ce grupul Intact i-a retras avizul de retransmisie.

UPC România a anunţat, într-un comunicat remis MEDIAFAX pe 27 aprilie, că grupul Antena a retras operatorului Focus Sat (platforma de satelit a UPC) dreptul de retransmisie pentru Antena 1, 2 şi 3, Euforia TV şi Gsp TV, însă televiziunile pot fi vizionate în continuare, până când CNA va aproba scoaterea lor din grila Focus Sat. Şi în acest caz, membrii CNA au decis să amâne luarea unei decizii, cu respectarea termenului legal de 30 de zile de la primirea solicitării, pentru a da celor două companii posibilitatea să negocieze un nou acord.