Cum a devenit milionar un tânăr cu sindromul Down

387

John Cronin, un tânăr de 22 de ani care suferă de sindromul Down, a lansat acum doi ani un site de e-commerce prin intermediul căruia a vândut până în prezent șosete în valoare de peste 6 milioane de dolari.

Ca mulţi dintre colegii săi de facultate, John a decis că vrea să aibă o ocupaţie după absolvirea colegiului. Dar, spre deosebire de colegii săi, opţiunile lui erau destul de limitate. „Nu există multe opţiuni deschise persoanelor cu dizabilităţi. (…) Pentru toate programele de formare profesională există liste de așteptare și nu mulţi angajatori oferă locuri de muncă pentru oameni ca John”, a declarat Mark Cronin, tatăl tânărului. Acesta a adăugat că, deși s-au făcut progrese în domeniul medical și educaţional în ceea ce privește persoanele cu sindromul Down, în ceea ce privește locurile de muncă situaţia este diferită. În iulie, organizaţia Brookings a raportat că doar 40% dintre adulţii cu dizabilităţi au reușit să obţină un loc de muncă în primii ani de după finalizarea studiilor. În rândul adulţilor fără dizabilităţi, procentul ajunge până la 79%.

Încă de acum doi ani, John i-a spus tatălui său că dorește să înceapă o afacere amândoi, însă nu aveau nicio idee de business. Totuși, pentru că dintotdeauna i-au plăcut șosetele colorate, s-au gândit că o idee ar fi să vândă șosete. Așa a prins contur afacerea John’s Crazy Socks (Șosetele nebune ale lui John). Cu ajutorul tatălui său, John și-a pornit afacerea, iar primele livrări le-a făcut personal. Videoclipurile și fotografiile livrărilor lui John la domiciliu au început să se răspândească pe reţelele de socializare, iar vânzările au început să crească. În prima lună, Mark își amintește că au expediat 452 de comenzi, care au generat venituri de aproximativ 13.000 de dolari. Magazinul online are peste 1.400 de modele de şosete, de la ciorapi cu pisici sau cu alte imagini haioase până la ciorapi cu Donald Trump.

Cei doi donează 5% din profituri către o organizaţie care organizează Olimpiade pentru Persoane cu Dizabilităţi, iar pentru că firma dorește să atragă atenţia asupra problemelor de integrare în muncă a persoanelor cu handicap, din cei 35 de angajaţi ai companiei, nu mai puţin de 18 au diverse dizabilităţi. „De prea multe ori locurile de muncă discriminează pentru că se concentrează pe lucruri care nu contează. (…) Noi credem că avem un avantaj competitiv deoarece angajăm oameni cu abilităţi diferite”, a subliniat Mark.

Cei doi, tată și fiu, sunt implicaţi în campanii de schimbare a mentalităţii cu privire la persoanele cu dizabilităţi, astfel încât angajatorii să ofere posturi cu diverse afecţiuni, dar cu abilităţi variate de muncă.

De la lansarea firmei, în decembrie 2016, vânzările de șosete hazlii ale lui John au explodat. Anul trecut, Mark a declarat că au onorat puţin peste 42.000 de comenzi, totalizând venituri de aproximativ 1,7 milioane de dolari. În acest an sunt pe punctul de a însuma 180.000 de comenzi, care sunt însoţite întotdeauna de nota de mulţumire și de câteva bomboane. Printre clienţi se numără George H.W. Bush și Eva Longoria.

La sfârșitul unei zile de muncă, John Cronin este mulţumit de bucuria pe care o simte pe parcursul zilei și nu de puţine ori a declarat: „Am sindromul Down, însă asta nu mă poate opri!”

Sindromul Down este o afecţiune cromozomială, cu simptome care includ tonus muscular scăzut, statură mică și o înclinare ascendentă a ochilor, dar și întârzieri cognitive, potrivit Societăţii Naţionale pentru Sindromul Down.