Cum l-a „certat” o fetiţă de 9 ani pe CEO-ul McDonald’s

304

Hannah Robertson are doar 9 ani, dar acest lucru nu a oprit-o să îl critice pe CEO-ul unuia dintre cele mai mari lanţuri de restaurante fast-food din lume, cerându-i să nu îi mai influenţeze pe copii să adopte obiceiuri alimentare nesănătoase, notează National Public Radio (NPR).

Evenimentul a avut loc în cadrul unei întâlniri anuale a acţionarilor McDonald's, desfăşurată la Chicago, unde fetiţa se afla, alături de mama ei, Kia Robertson, şi participau ca şi contingenţi ai unui grup de monitorizare. Atunci când sesiunea de întrebări a fost deschisă, Hannah a fost prima care a luat microfonul, adresându-i-se lui Don Thompson, CEO-ul McDonald's.

„Ar fi frumos dacă aţi înceta să încercaţi să păcăliţi copiii în dorinţa de a mânca produsele voastre tot timpul", i-a atras atenţia micuţa. Thompson, în dorinţa de a apăra compania, i-a răspuns fetiţei că restaurantul comercializează şi fructe şi legume şi îşi doresc ca aceste produse să devină tot mai cumpărate. De asemenea, el îşi doreşte să adauge o varietate mai mare de produse sănătoase în meniurile existente. CEO-ul McDonald's a mai adăugat că nu compania este de vină pentru obezitate şi nici nu are o strategie de marketing care să ţintească, pe nedrept, copiii.

Sriram Madhusoodanan, organizator al campaniilor naţionale ale grupului de monitorizare, a atras şi ea atenţia asupra nevoii unei strategii de marketing mai puţin agresivă asupra copiilor. Iniţiativa nu este prima de acest fel. În urmă cu doi ani, s-a încercat retragerea mascotei restaurantului, clovnul Ronald. Cea mai recentă campanie atrage atenţia asupra modului în care compania vizează copiii, printre care se numără şi includerea de jucării în meniurile Happy Meal, folosindu-se de puterea şi influenţa bloggerilor, precum mama Hannei.

Întâlnirea de la Chicago, însă, a mai avut o surpriză. Este vorba de un alt copil care a luat cuvântul în sesiunea de întrebări. De data aceasta, vorbele nu au mai fost încărcate de criticism, ci de apărare. Băieţelul a luat apărarea McDonald's, scoţând în evidenţă lucrurile pozitive pe care compania le-a făcut pentru copii, precum diverse donaţii către şcoli partenere ca urmare a unor evenimente speciale denumite McCare Nights. Astfel, copiii şi părinţii sunt încurajaţi de şcoală să consume produsele din meniul restaurantului pentru ca astfel să fie strânse anumite sume de bani ce vor putea fi investite în diverse activităţi ale şcolii.