Momentele dificile prin care treci adesea au puterea de a te face să crezi că totul e împotriva ta şi că duci o luptă continuă cu morile de vânt. Astfel ajungi să te auto-sabotezi, lucru care te face să te simţi lipsit de orice speranţă.

În astfel de momente este important să îţi păstrezi o atitudine pozitivă şi să găseşti acele metode prin care îţi poţi recupera echilibrul mental care te va ajuta să întorci lucrurile în favoarea ta.

Alexander Heyne, fondatorul platformei Modern Help Monk, dedicată ajutorării persoanelor care suferă de probleme de sănătate cauzate de stilul de viaţă specific secolului XXI, dezvăluie în articolul său publicat pe Pick the Brain cum a depășit deznădejdea pe care a simţit-o la întoarcerea din cea mai frumoasă călătorie a vieţii lui. Astfel, el a descoperit trei lucruri care, spune el, au reuşit să îl salveze. Procesul nu a fost unul scurt, mărturiseşte Heyne, ci a durat mai bine de un an.

1. Creează-ţi un ritual al fericirii. Găseşte trei lucruri pe care adori să le faci, ca de exemplu savurarea unei ceşti de ceai, alături de o carte bună, timp pentru activitatea fizică, pictură, o plimbare, o discuţie cu un prieten drag. Notează-le şi ai grijă ca în fiecare zi să îţi oferi timpul necesar pentru a le face. Astfel vei redobândi acel echilibru al vieţii şi vei mai înlătura o parte din haosul care se aşterne peste existenţa ta atunci când totul ţi se pare pierdut.

2. Un experiment de 30 de zile. Acest experiment te va ajuta să înţelegi care sunt acele lucruri pe care le faci şi “curg” de la sine. Tot ce trebuie să faci este să îţi setezi alarma telefonului mobil să sune o dată la două ore pe tot parcursul perioadei. La scurgerea intervalului de două ore, notează-ţi activitatea pe care ai efectuat-o în acel timp şi analizează-o pentru a putea evalua dacă a fost benefică şi plăcută pentru tine, dacă ai simţit că totul „curge” de la sine şi dacă ai simţit că totul se întâmplă fără efort. La sfârşitul celor 30 de zile vei avea o privire mult mai clară asupra tuturor lucrurilor care îţi ocupă timpul, vei putea descoperi acele activităţi care te fac fericit, la care te pricepi şi care te încarcă cu energie. Ştiind aceste informaţii, îţi vei putea restructura viaţa astfel încât să incluzi tot mai multe activităţi benefice ţie şi tot mai puţine care te deprimă, ori te fac nefericit.

3. Identifică şi rezolvă problemele care te macină. Un alt aspect pe care experimentul de 30 de zile îl va scoate în evidenţă este cel al problemelor “cicălitoare” care nu îţi dau pace. Poate vei observa şi tu, ca şi Heyne, că te simţi singur, că domeniul în care lucrezi te nemulţumeşte sau că în anumite zile sau momente ale zilei nu faci nimic şi simţi că îţi iroseşti timpul. Odată identificate aceste probleme, poţi găsi metode creative de a le rezolva. Dacă te simţi singur, caută compania unor prieteni dragi. Dacă simţi că serviciul tău nu îţi aduce satisfacţii, poţi începe căutarea unui alt loc de muncă sau, de ce nu, îţi poţi face planul pentru propria ta afacere. Dacă simţi că îţi pierzi uneori timpul inutil, ai putea să îţi planifici în acele momente activităţile pe care ţi-ai dorit întotdeauna să le faci, ori să îţi dedici timpul pentru a învăţa ceva nou şi a-ţi dezvolta abilităţile.

În timp, atât prin conştientizarea lucrurilor care te fac fericit sau te deprimă, dar şi prin curajul de a face schimbări benefice în viaţa ta, vei reuşi să îţi construieşti existenţa pe care ţi-o doreşti, indiferent de cât de întunecată pare astăzi situaţia.