Viral: Reclama care doboară stereotipurile sexiste în 60 de secunde

3648

Cele mai cunoscute stereotipuri sexiste cu care se confruntă femeile de carieră sunt dărâmate într-un minut prin cel mai recent spot publicitar realizat de Compania Pantene Phillippines și Agenţia de Publicitate BBDO.

Reclama ilustrează cum, prin prisma unor acţiuni similare efectuate atât de un bărbat, cât și de o femeie, cei doi sunt priviţi și judecaţi diferit de către cei din jur. Astfel, un bărbat este „șef/lider” în ședinţele de la birou, „persuasiv” prin discursul său, „dedicat” muncii atunci când petrece ore peste program, este „curat” atunci când se îngrijește și atunci când pășește mândru pe stradă este „atrăgător”.

Nu aceleași apelative sunt valabile și în cazul femeilor. Aceleași acţiuni care le-au adus bărbaţilor epitete favorabile, le descriu pe femei dintr-o perspectivă negativă, drept „autoritare”, „insistente”, „egoiste”, „înfumurate”, și „care încearcă să iasă în evidenţă”.

Prin campania iniţiată, brandul transmite un mesaj puternic prin care încurajează renunţarea la stereotipurile sexiste care au un efect negativ asupra celor care devin ţinta lor. „Pantene le cere tuturor să lase la o parte standardele duble care le trag înapoi pe femei. Pentru că atunci când ești puternic, strălucești”, scriu reprezentanţii companiei filipineze în descrierea materialului video, publicat pe Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=-K2kfgW7708