Toată lumea trece printr-o perioadă în care orele la serviciu par să nu se mai termine, zilele par să dureze cât o lună şi fiecare zi de luni începe cu numărătoarea inversă până la weekend. Dacă te simţi obosit, depăşit şi total deconectat de lucrul pe care îl ai de făcut, este momentul pentru nişte exerciţii de energizare psihologică. Carson Tate, fondatoarea Working Simply, oferă nişte ponturi într-un blog pe Huffington Post.

Primul exerciţiu constă în identificarea acelui element care te făcea să fii foarte entuziasmat în primele zile ca nou angajat. În prezent, mai faci ceva care are legătură cu acel element? Dacă da, gândeşte-te cum ai putea să îl încorporezi mai mult în rutina zilnică, iar dacă nu, cum ai putea să îl aduci înapoi.

Al doilea sfat este să înveţi lucruri noi. Descoperirea unor lucruri care te pot face mai bun în ceea ce faci şi ideea că numai tu ai acel avantaj, cu siguranţă îţi vor reaprinde pasiunea pentru lucru. Dar Tate spune că este de ajuns să înveţi şi lucruri mici, care îţi iau doar 5 minute, cum ar fi să colorezi fiecare nume din e-mail, ca să poţi răspunde în ordinea priorităţilor la mesajele primite.

Rutina de zi cu zi poate aduce creierul într-o stare de amorţeală. Schimbările mici în „reţeta” pe care şi-o face fiecare pentru sistematizarea şi rezolvarea cerinţelor zilnice sunt ca o adiere de aer proaspăt. Nu trebuie să fie radicale, ci suficiente pentru a ne scoate din starea de „robot”.

Al patrulea sfat, şi cel mai important, este acordarea unei zile de odihnă. În ziua de azi foarte multă lume munceşte în fiecare zi a săptămânii, fiind constant conectaţi la ceva sau cineva, fie colegii de muncă, fie prietenii, fie copiii şi familia. În fiecare săptămână trebuie să avem o zi liberă de muncă, stres, telefoane mobile, calculatoare, făcut mâncare, făcut curat sau cumpărături. Această zi de odihnă are rolul de a ne reveni, de a ne reîncărca forţele pentru următoarea săptămână. Nu este un sfat nou, dar este poate cel peste care cei mai mulţi îl trec cu vederea.