Între principalele mese ale zilei ar trebui să îşi facă loc câteva gustări. Un astfel de program ne ajută să ne simţim mereu sătui şi să nu exagerăm cu mâncarea la mesele principale. Mai mulţi nutrionişti au oferit pentru Huffington Post, sfaturi despre cum să alegem corect ce alimente mâncăm între mese.

Mai întâi ar fi de precizat că „doar aproximativ 50% dintre persoane simt nevoia unor gustări între mese. În timp ce pentru unii gustările pot ajuta la menţinerea sănătăţii metabolice, a zahărului din sânge şi la alegeri nutriţionale mai sănătoase, pentru alţii sunt doar o sursă în plus de calorii," este de părere nutriţionista Heather Bauer.

În al doilea rând, gustările trebuie separate de pofte. Câţiva covrigei, chipsuri sau un baton de ciocolată sunt acceptabile pentru că nu adună foarte multe calorii, dar nici nu ajută deloc la potolirea foamei. Ce trebuie să ţinem minte este că „gustările trebuie să fie nutritive şi să te ajute să treci de la o masă principală la alta," spune nutriţionistul Dawn Jackson Blatner.

Un alt nutriţionist spune că cel mai bine ar fi ca gustarea să conţină o sursă de proteine, să nu fie doar un măr gol. Asta deoarece proteinele încetinesc eliberarea zahărului în sânge, lucru care previne o creştere bruscă a insulinei, ce ne-ar trimite după mai multă mâncare. Nu este bine nici să optăm pentru o gustare numai din proteine, pentru că avem nevoie şi de hidratarea şi fibrele din fructe şi legume, între mese.

Dacă ne luăm gustarea în timp ce suntem preocupaţi cu alte lucruri, ne uităm la televizor sau lucrăm, vom termina repede şi nu vom şimţi senzaţia de saţietate sau de satisfacţie. Un ultim sfat este să fim mereu atenţi la cantitate. Atunci când mâncăm ceva sănătos, ne dăm singuri libertatea de a mânca mai mult decât în mod normal.