Reclamele pentru junk food îi influenţează pe copii

119

Copiii care văd la televizor reclame pentru mâncare nesănătoasă comportă un risc sporit de a dori să mănânce alimente cu nivel ridicat de zahăr sau de grăsime, comparativ cu aceia care nu văd reclame de acest gen.

Concluzia aparţine unei echipe de cercetători de la Institutul de Psihologie, Sănătate şi Societate din cadrul Universităţii din Liverpool, informează sciencedaily.com.

În cadrul experimentului, copiilor li s-a arătat un episod de desene animate. Acesta a fost precedat de 5 minute de spoturi publicitare, reclamele fiind la jucării, în cazul unora, şi la produse gen fast food, în cazul altora. După vizionarea episodului de desene animate, copiilor li s-a oferit o listă cu produse din care să aleagă ce ar dori să mănânce. Cei care au urmărit reclame pentru alimente nesănătoase au ales acest gen de produse, spre deosebire de cei care au văzut reclame pentru jucării, aceştia din urmă fiind mai puţin înclinaţi să aleagă produse bogate în grăsime sau zahăr.

Cercetătorii au constatat că impactul reclamelor la produse alimentare nesănătoase este mai mare în cazul copiilor care petrec mai mult de 21 de ore săptămânal în faţa televizorului, decât în cazul celor care au un program mai redus pentru televizor. „Faptul acesta sugerează că ar fi benefic să reducem timpul petrecut de copii în faţa televizorului", a declarat Emma Boyland, una dintre realizatorii studiului.

Studiul a fost realizat pe un grup de 281 de copii cu vârste între 6 şi 13 ani.

(Foto: foodmatters.tv)