Organizaţii creştine internaţionale promovează noua masculinitate

84

Bărbaţii trebuie să dezvolte o perspectivă pozitivă asupra masculinităţii, care să contribuie la scăderea nivelului ridicat de violenţă împotriva femeilor, susţin unii lideri creştini cu prilejul Zilei Internaţionale pentru combaterea violenţei împotriva femeilor, care este celebrată azi.

Comuniunea Internaţională a Bisericilor Reformate (CIBR) colaborează cu Consiliul Mondial al Bisericilor (CMB) şi cu alte organizaţii creştine pentru a crea o reţea de grupuri alcătuite din bărbaţi care să promoveze o nouă imagine a masculinităţii. Noua imagine ar trebui să înlocuiască imaginea tradiţională potrivit căreia bărbatul ideal este puternic, dominator şi la controlul situaţiei.

Violenţa domestică se întâlneşte şi în biserică, în cadrul familiilor creştine, a declarat Setri Nyomi, secretar general al Comuniunii Internaţionale a Bisericilor Reformate. Nyomi a subliniat că, de cele mai multe ori, membrii bisericilor se fac că nu văd sau aleg să păstreze tăcerea în privinţa unor astfel de cazuri.

„Nu putem să nu vorbim despre realitatea violenţei împotriva femeilor şi despre responsabilitatea bărbaţilor în această privinţă", a declarat şi Olav Fykse Tveit, secretarul general al Consiliului Mondial al Bisericilor. Creştinii cred că bărbaţii şi femeile, creaţi după chipul lui Dumnezeu, sunt fiinţe egale, a mai precizat Fykse Tveit.

CIBR şi CMB au publicat Created in God's Image: From Hegemony to Partnership, un manual cu resurse pentru biserici şi grupuri ale societăţii civile care să fie util pentru promovarea unei masculinităţi pozitive, notează ekklesia.co.uk. Manualul poate fi descărcat în format PDF de aici .

Ziua Internaţională pentru combaterea violenţei împotriva femeii prilejuieşte campanii locale şi în România. „Hrăneşte-ţi familia cu pâine, NU cu violenţă!" este mesajul care va ajunge pe mesele locuitorilor Sibiului, începând de azi, ca parte a unei astfel de campanii împotriva violenţei domestice. Mesajul tipărit pe etichete va fi lipit pe ambalajul în care va fi vândută pâinea. „Oamenii nu mai reacţionează la pliante şi fluturaşi, aşa că ne-am gândit la o altfel de campanie şi am ales pâinea pentru că este un simbol al grijii pentru familie, dar şi produsul zilnic cel mai consumat de români," a declarat Camelia Proca, directorul Asociaţiei pentru Libertate şi Egalitate de Gen, conform jurnalul.ro.

Ziua de 25 noiembrie a fost desemnată Zi Internaţională pentru combaterea violenţei împotriva femeii, în 1999, de Adunarea Generală a ONU. Ziua a fost dedicată acestei cauze, de către activişti şi susţinători ai drepturilor omului, încă din 1981. Agresiunile îndreptate împotriva femeilor reprezintă un fenomen larg răspândit, cel puţin una din 3 femei din lume fiind bătută, obligată să întreţină relaţii sexuale împotriva voinţei ei sau abuzată sub alte forme, conform World Health Organization.