Femeile lumii, optimiste şi cu un rol mai mare în societate

140

Femeile din întreaga lume îşi depăşesc rolurile tradiţionale şi au o influenţă tot mai mare nu doar în familie, ci şi în afaceri şi politică. 90% dintre femeile lumii cred că rolul lor în societate este pe o pantă ascendentă.

The Nielsen Company a publicat studiul „Women of Tomorrow: A Study of Women Around the World" bazat pe un sondaj la care au participat 6.500 de femei din 21 de ţări ale lumii (reprezentând 60% din populaţia mondială). Sondajul a fost realizat în perioada februarie-aprilie 2011.

Accesul mai mare la educaţie, oportunităţile mai bune de muncă şi salariile mai mari sunt câţiva indicatori care arată că femeile se bucură de un rol tot mai important în societate. Dacă în ţările dezvoltate accesul femeilor la studii superioare este deja o realitate de la sine înţeleasă, în ţările aflate în curs de dezvoltare posibilităţile de a urma studii superioare sunt mai restrânse. Importanţa educaţiei este sugerată de intenţia a 56% dintre femeile din economiile emergente de a aloca sume suplimentare pentru educaţia propriilor copii.

Femeile din întreaga lume sunt convinse că se bucură azi de oportunităţi mult mai bune decât acelea pe care le-au avut mamele lor, atât în privinţa stabilităţii financiare, cât şi în privinţa sănătăţii, a accesului la tehnologie şi oportunităţilor de a avea o carieră într-un anumit domeniu. Viitorul va fi „mai strălucitor" pentru fiicele lor, cred 77% dintre femeile din ţările în curs de dezvoltare. Cele mai optimiste cu privire la viitor sunt femeile din Turcia, Nigeria şi Malaysia.

„Femeile îşi sporesc puterea de cumpărare şi, odată cu aceasta, ele câştigă mai mult control şi influenţă în ceea ce priveşte deciziile importante", a declarat Susan Whiting, vicepreşedinte la Nielsen Company.

Dacă femeile sunt optimiste cu privire la oportunităţile lor, ele se simt în acelaşi timp tot mai stresate. Indiferent dacă trăiesc în ţări dezvoltate sau în curs de dezvoltare, multe dintre femei declară că simt adeseori presiunea lipsei de timp, că îşi iau destul de rar timp pentru a se relaxa şi că se simt stresate în cea mai mare parte a timpului. Femeia începutului de secol XXI are mai multe responsabilităţi, încercând să se împartă între familie şi muncă.

Cele mai stresate femei din ţările cu economii emergente sunt cele din India (87% dintre femeile indiene se declară stresate), Mexic (74%) şi Rusia (69%). În ţările dezvoltate, femeile cele mai stresate sunt cele din Spania (66%), Franţa (65%) şi Italia (64%).

Femeile din ţările cu economii emergente îşi folosesc banii câştigaţi suplimentar pentru hrană şi îmbrăcăminte, în timp ce în ţările dezvoltate, femeile cheltuiesc veniturile suplimentare pe vacanţe, achitarea datoriilor, redecorarea locuinţei, hrană.

Autorii studiului au împărţit femeile, în funcţie de vârstă, în 3 categorii: fiicele (media de vârstă – 30 de ani), mamele (media de vârstă – 47 de ani) şi bunicile (media de vârstă – 67 de ani). Studiul a arătat că stresul afectează toate cele 3 categorii, dar că fiicele sunt cele mai stresate. Fiicele sunt şi mai impulsive atunci când vine vorba de cumpărături, urmărind adeseori promoţiile din magazine. Tot fiicele sunt grupul cel mai deschis spre adoptarea noilor tehnologii, grupul care consumă cel mai mult produsele media şi care este influenţat cel mai mult de mass-media.

(Foto: insurance.finchannel.com)