Model cu un picior: Debenhams lansează o campanie împotriva prejudecăţilor

19

În noul catalog pentru vara lui 2013, retailerul britanic Debenhams a folosit modele care să spargă tiparele modei și să lupte împotriva rasismului, anorexiei și prejudecăţilor.

Campania a stârnit controverse și ar putea influenţa negativ vânzările, dar acestea sunt riscuri pe care echipa de marketing și le-a asumat pentru a prezenta femeile așa cum sunt ele în realitate, scrie Huffington Post.

Ce înseamnă femeia obișnuită? Din pozele de campanie putem înţelege că femeia obișnuită poate avea câteva măsuri în plus faţă de modelele tipice, poate avea peste 40 de ani, poate fi minionă sau poate a fost implicată într-un accident și îi lipsește o mână sau are o proteză în locul unui picior. Asemenea imagini inedite ies, cu siguranţă, din tiparele convenţionalului în industria modei.

„Debenhams crede că orice femeie poate să arate fabulos în noile piese vestimentare din colecţia primăvară-vară. Aşadar, ne-am hotărât să încălcăm toate regulile şi să devenim primul retailer din Marea Britanie care comercializează haine pentru toate categoriile şi în toate mărimile", a declarat unul dintre reprezentaţii brandului, conform Adevărul.

Acesta nu este prima încercare de aducere a industriei la nivelul femeii obișnuite. În 2012, publicaţia britanică „Slink" a îndrăznit să iasă din tipare cu o revistă de modă adresată femeilor cu greutate. Rivkie-Baum, redactorul-şef, a vrut să promoveze bunul gust şi feminitatea, care nu ţin cont de formă și mărime.