Ce vrea Facebook să mai afle despre tine

578

Unul din planurile importante ale Facebook este acela de a „înţelege lumea", a declarat Mark Zuckerberg în faţa investitorilor reţelei de socializare miercurea trecută, citat de Huffington Post.

Mark Zuckerberg a adăugat că își dorește ca Facebook să poată oferi răspunsuri oricărei întrebări puse de userii reţelei, de la găsirea unui job sau informarea despre un subiect de interes până la decizia de cumpărare. Din acest motiv, trebuie să înceapă să îi cunoască mai bine. Însă procesul de cunoaștere a utilizatorilor merge dincolo de actualele metode în acest sens, bazate pe analizarea lucrurilor care ne plac și cărora le-am dat Like, materialelor împărtășite prin opţiunea Share, etichetărilor sau Check-in-urilor.

În schimb, ar putea folosi subramuri ale inteligenţei artificiale, prin care computerul poate învăţa să decodeze limbajul uman, dar și prin care pot fi identificate emoţiile sau evenimentele care nu apar în mod explicit în text. Cu ajutorul acestor tehnologii, Facebook vrea să aibă acces la informaţiile mult mai complexe pe care utilizatorii le oferă prin comentarii sau update-uri de status.

Implementarea acestor tehnologii ar putea îmbunătăţi sistemul actual de căutare în cadrul reţelei. De exemplu, acum Facebook te putea cataloga drept împătimit al unui anumit domeniu pe baza Like-urilor pe care le-ai oferit, a informaţiilor completate pe profilul personal sau Check-in-urilor în diverse locuri legate de hobby-ul tău. Însă, dacă nu obișnuiești să folosești aceste opţiuni, algoritmul reţelei nu îţi poate deduce subiectele de interes. Totuși, prin posibilitatea de a „citi" statusurile postate sau comentariile tale, reţeaua te poate cataloga cu ușurinţă și, mai departe, te poate recomanda, de pildă, persoanelor care caută utilizatori cu aceleași subiecte de interes.

Aceste metode de cunoaștere mai profundă a utilizatorilor reţelei ar putea deveni un instrument eficient pentru companii, datorită eficienţei în targetarea publicului. Nick Cassimatis, fondatorul SkyPhrase, companie care utilizează tehnologia de înţelegere a limbajului natural, a declarat pentru HuffPost că „dacă poţi înţelege despre ce e vorba în statusurile indivizilor, poţi construi un tipar despre ei și despre ce le place și să ţintești mesaje publicitare spre ei".