Utilizatorii Facebook, subiecţii unui experiment secret

2098

Un experiment desfășurat în secret de reţeaua de socializare Facebook a demonstrat că emoţiile utilizatorilor pot fi manipulate prin expunerea la diferite tipuri de informaţie. Compania a fost criticată dur pentru acest demers.

În anul 2012, Facebook a manipulat, fără consimţământul utilizatorilor, newsfeed-urile a 700.000 de persoane, afișând în cadrul acestora, în mod selectiv, numai noutăţi pozitive sau numai noutăţi negative.

Scopul cercetătorilor a fost acela de a nota dacă fenomenul „contagiunii emoţionale” în reţeaua digitală este real sau nu.

După încheierea experimentului, cercetătorii au aflat că utilizatorii tind să publice comentarii pozitive sau negative, în corelaţie cu orientarea care a fost dată newsfeed-ului lor.

Studiul Companiei Facebook a demonstrat că acest efect poate să apară şi fără o interacţiune directă, prin indicii nonverbale.

Ei au descoperit astfel că emoţiile se răspândesc la nivelul întregii reţele şi că prietenii utilizatorilor tind să reacţioneze mai intens faţă de mesajele negative. Utilizatorii care au fost expuşi unor mesaje mai puţin emoţionale au avut tendinţa de a evita să publice mesaje proprii, a relatat Mediafax.

Niciun articol afișat