Astronomii au descoperit „o planetă de diamant”

Un studiu publicat joi de revista Science aduce aminte creştinilor de profeţia biblică a Raiului din aur. Astronomii au descoperit o planetă care pare să fie alcătuită în mare proporţie nu din aur, ci din diamant.

Planeta descoperită este mult mai densă decât orice alt corp ceresc detectat până acum şi este alcătuită predominant din carbon, informează Mediafax. Ca urmare a densităţii planetei, astronomii se aşteaptă ca mare parte din planetă să fie diamant: carbon în stare cristalină.

"Istoria evoluţiei şi uimitoarea densitate a acestei planete ne sugerează că este formată din carbon – este un diamant uriaş care orbitează în jurul unei stele neutronice la fiecare două ore, pe o orbită atât de strânsă încât aceasta ar încăpea în interiorul Soarelui nostru", a declarat Matthew Bailes, de la Swinburne University of Technology din Melbourne.

Potrivit măsurătorilor, planeta se află la 4.000 ani-lumină de Pământ şi are o masă comparabilă cu cea a planetei Jupiter. Astronomii spun că pe planetă s-ar putea găsi şi oxigen. Densitatea mare a planetei scade însă probabilitatea prezenţei unor elemente chimice uşoare ca hidrogenul şi heliul.

(Foto: Reuters)