Linia genetică a reginei din Saaba, descoperită în Etiopia

Moştenirea genetică a reginei din Saaba (Şeba) a fost descoperită în Etiopia, conform unui nou studiu care a găsit dovezi ale unei încrucişări genetice antice, între poporul etiopian şi oamenii din Siria şi Israel.

Regina din Şeba, cunoscută ca Makeda în Etiopia, este menţionată atât în Biblie, cât şi în Coran. Biblia vorbeşte despre relaţiile diplomatice între regele Solomon al Israelului şi regină, iar potrivit tradiţiei etiopiene, cei doi au avut şi un fiu, pe regele Menelik, primul împărat al Etiopiei, scrie Live Science.

Adevărat sau nu, descoperirea cercetătorilor de la Universitatea Cambridge oferă credibilitate teoriei privind stabilirea rutelor comerciale între cele două regiuni, în jurul anului 1.000 î.Hr, când a domnit regina. Istoricii ştiu că Etiopia a fost mereu la graniţa dintre culturile asiatice şi cele africane, însă până acum nu fusese făcută o cercetare genetică a populaţiei.

Echipa de specialişti, condusă de profesorul Toomas Kivisild, a cercetat ADN-ul a 188 de barbaţi etiopieni, din diferite regiuni ale ţării.

Rezultatele publicate în American Journal of Human Genetics arată că 40 – 50% din informatia genetică a unor etiopieni este mai apropiată de populaţiile vecine, decât de cele africane.

O altă concluzie a fost că primul contact care a dus la amestecarea populaţiei africane cu cea non-africană a avut loc în urmă cu 3.000 de ani.