Cine sunt cei care renunţă la Facebook?

375

În timp ce trei sferturi dintre adulţii americani folosesc reţelele sociale de media, din ce în ce mai mulţi se gândesc să renunţe la Facebook, comiţând ceea ce revista Time numește „sinuciderea identităţii virtuale". Întrebarea este cum a luat naștere campania online QuitFacebookDay.com.

Sondajele au arătat că cei mai mulţi dintre cei care au participat la această campanie erau furioși din cauza schimbărilor în politicile de folosirea a reţelei. Una dintre aceste schimbări a fost un serviciu prin care utilizatorii puteau să își înscrie prietenii în tot felul de grupuri fără să aibă permisiunea acestora. Sondajele arată că de pe 31 mai 2010, ziua de renunţare a campaniei, 40.633 de oameni și-au închis conturile de Facebook.

Intrigaţi de această decizie, cercetătorii de la Universitatea din Viena i-au comparat pe aceștia cu 321 de oameni care au decis să nu renunţe. Se pare că cei mai mulţi dintre cei care și-au închis conturile erau bărbaţi (72%) și erau în general mai în vârstă decât cei care au decis să rămână, cu o vârstă medie de 31 de ani. Dintre cei care au rămas, 71% erau femei, cu o vârstă medie de 24 de ani.

Cei mai mulţi dintre cei care și-au închis conturile se temeau de cum erau folosite informaţiile lor personale și nu vroiau ca acestea să fie vândute spre tot felul de agenţii de publicitate. „Din cauza scandalurilor Wikileaks și NSA, cetăţenii devin din ce în ce mai îngrijoraţi de problemele legate de intimitatea pe internet", a declarat Brenda Wiederhold, care a publicat un studiu pe acest subiect în jurnalul Cyberpsychology, Behavior and Social Networking.