Cum scapi de stresul provocat de utilizarea în exces a tehnologiei moderne

309

Internetul, telefoanele mobile „deștepte", reţelele de socializare, e-mailurile sunt doar câteva din resursele tehnologice moderne de care ne bucurăm în fiecare zi. Însă toate acestea se pot „întoarce împotriva noastră", provocându-ne o stare de stres, de anxietate și chiar dependenţă de acestea. Află cum poţi învinge efectele negative ale tehnologiei moderne.

Publicaţia Greatist, împreună cu whil, o iniţiativă de promovare a liniștii mentale, au întocmit o listă cu sfaturi preţioase care să te ajute să eviţi să ajungi copleșit de resursele tehnologice și să le utilizezi în cel mai productiv mod.

  1. Ia lucrurile pe rând. Multitaskingul este dăunător, de aceea e bine, pe cât posibil, să faci fiecare lucru pe rând. De aceea, închide „ferestrele” deschise inutil pe calculator în timp ce lucrezi. Dacă ai de redactat un document, închide aplicaţia pentru e-mail, ferestrele de messenger și browser-ul de internet dacă nu ai nevoie de el.
  2. Ia o pauză de e-mail. Măcar în timpul weekend-ului nu îţi mai verifica căsuţa poștală virtuală. Un studiu efectuat de Universitatea din California, Irvine și Armata Americană a arătat că cei care stau departe o perioadă de e-mailul de serviciu își reduc în mod semnificativ nivelul de stres și, în același timp, puterea lor de concentrare crește.
  3. Profită de beneficiile naturii. Chiar dacă ecranul monitorului, al tabletei sau al telefonului ne ajută să „călătorim” în timp și spaţiu, acestea nu pot înlocui puterea naturii care ne înconjoară, sugerează cercetătorii de la Universitatea din Washington. Aceștia au descoperit că inima persoanelor care au suferit un episod minor de stres s-a recuperat mai repede atunci când subiecţii au privit un peisaj natural pe fereastră, decât atunci când aceeași imagine a fost vizualizată pe o plasmă high-definition. De aceea, o plimbare prin parc este mult mai benefică decât urmărirea unei emisiuni la televizor.
  4. Filtrează informaţia. Nu de puţine ori se întâmplă ca atenţia să îţi fie tulburată de un nou mesaj primit în căsuţa de e-mail. Cu toate acestea, atunci când îl deschizi, vezi că de fapt nu era nimic important, doar un mail cu o poză amuzantă cu pisici, trimisă de un prieten. Vestea bună este că poţi filtra mesajele pe care le primești pe e-mail, astfel încât doar cele importante să „aterizeze” în Inbox (ca de exemplu, cele de la șeful tău).
  5. Câteva ore deconectat de la tehnologie. Poate că gândul despărţirii de telefonul tău pentru câteva zeci de minute bune îţi dă fiori, însă, poţi încerca să te deconectezi încetul cu încetul, renunţând mai întâi pentru o perioadă de timp la verificarea permanentă a reţelelor sociale sau a e-mailului, apoi îţi poţi lăsa telefonul într-o altă cameră pentru un timp, pentru ca în final să reușești să îţi rezervi câteva ore doar pentru tine, cu telefonul mobil închis.