Brandul României e avantajat de guvern, dar dezavantajat de exporturi

20

    Brandul de ţară a situat România în treimea inferioară a clasamentului celor 50 de naţiuni măsurate privind NBI (Indexul Mărcilor de Ţară) la nivel global.

    Datorită unei guvernări eficiente în domeniul păcii şi securităţii şi protecţiei mediului înconjurător, dar din cauza exporturilor slabe România s-a clasat pe ultimele locuri într-un topul celor mai admirate naţiuni din lume, alcătuit de GfK Roper Public Affairs & Corporate Communications.

    Potrivit GfK, România a primit cel mai bun loc între ţările latino-americane şi cel mai slab între cele est-europene.

    Statele Unite ale Americii s-a poziţionat în fruntea clasamentului, pentru al doilea an consecutiv, având o imagine globală pozitivă. Pe locurile imediat următoare s-au clasat Germania şi Franţa, în rocadă faţă de clasamentul de anul trecut.

    Studiul NBI 2010 a fost efectuat între 7 iulie 2010 şi 4 august 2010 în 20 de ţări dezvoltate majore şi ţări în curs de dezvoltare şi care joacă roluri importante în relaţiile internaţionale, comerţ şi fluxul de afaceri, în cultură şi turism.