50 de francezi au încercat să înregistreze ca marcă #JeSuisCharlie

183

Tragedia unuia, oportunitatea de afaceri a altuia. Peste 50 de persoane au încercat să înregistreze ca marcă imaginea devenită virală în contextul atentatului din redacţia Charlie Hebdo. Cel care a iniţiat tag-ul viral #JeSuisCharlie s-a arătat dezgustat de idee.

Joachim Roncin locuiește împreună cu familia la cinci minute de sediul redacţiei Charlie Hebdo, din Paris. Bărbatul lucrează ca jurnalist pentru o revistă fashion din Paris și era la lucru atunci când unul dintre colegi le-a spus despre atac. „Eram toţi șocaţi. Vedeam mesaje de tipul «sunt oripilat» și «sunt deszgustat» repetate peste tot în lume – toate aceste mesaje de disperare”, povestește Roncin.

Bărbatul relatează că, timp de două minute, s-a uitat fix la logoul Charlie Hebdo, încercând să înţeleagă ce înseamnă pentru el tot ce s-a întâmplat. Așa i-a venit ideea. Și când a postat imaginea pe Twitter nu se aștepta să aibă un asemenea impact. De la cei sub 400 de followeri câţi avea Roncin pe Twitter, imaginea a ajuns simbolul mondial al evenimentului.

Jurnalistul mai spune că primește constant mulţumiri pentru crearea acestui tag, însă că, la început, i se părea absurd să le accepte, simţind că ar eclipsa astfel tragedia. „Într-un final, am înţeles că oamenii îmi mulţumeau mie pentru că descopereau ceva ce gândeau ei prin intermediul acestui mesaj. Găseau ceea ce încercau să exprime.”

Unii au încercat să monetizeze momentul, solicitând înregistrarea imaginii ca marcă. Potrivit site-ului francez BFM Business, Institutul Naţional al Proprietăţii Intelectuale din Franţa a primit nu mai puţin de 50 de astfel de cereri. Le-a refuzat pe toate.

Unele astfel de cereri vorbesc nu doar despre îndrăzneala celor care le-au depus, ci, într-o oarecare măsură, și despre… creativitatea lor. Un petent a solicitat înregistrarea logoul pentru clasa de produse „aparate și instrumente știinţifice”, care include, printre altele, cântare, extinctoare sau suporturi pentru ochelari.

Joachim Roncin precizează că nu a permis decât unei singure organizaţii să îi folosească creaţia. Este vorba despre ONG-ul Reporteri fără frontiere, relatează BBC.

Foto: Wikimedia