[Comentează] România se poate schimba și fără bani

8

Deficitul de imagine al României este adesea justificat prin lipsa banilor. Ca unii care credem că schimbarea României depinde de grosimea obrazului, nu a portofelului, te invităm la un efort creativ!

Dacă știi exemple de schimbare pozitivă în România, care nu au legătură cu banii, dar au un impact puternic și durabil, spune-ne și nouă! Scrie-ne într-un comentariu ce ai văzut, sau ce ai vrea să vezi în jurul tău, în România. Fie că e vorba de o experienţă prin care ai trecut, sau un simplu gest la care ai asistat, un comportament pe care ai vrea să îl vezi printre români sau o atitudine pe care ai vrea-o reflectată în fapte, inspiră-i și pe alţii la bine, exprimându-te. Dacă poţi transmite mai bine folosind imagini sau videoclipuri, simte-te liber să le postezi mai jos.

Cât despre noi, vom premie cu câte un exemplar din numărul special „50 de momente cruciale prin care creștinismul a schimbat istoria" + DVD cu filmul „Necombatantul" celor mai inspiratoare 5 comentarii. Și tu schimbi România! La mulţi ani!

Românii au o înclinaţie spre a face aprecieri negative la adresa lor și a ţării în care trăiesc. O spune un studiu CATIbus, realizat în luna februarie.

 

Nu mai puţin de 46% dintre românii cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban, și-au descris conaţionalii în termeni negativi, iar 33% au facut aprecieri pozitive, subliniind valori precum hărnicia, optimismul și inteligenţa.

 

În ansamblu, românii se descriu ca fiind împovăraţi de viaţa grea și lupta pentru supravieţuire, dar muncitori, harnici și cinstiţi. Ei spun că au conștiinţă naţională și sunt patrioţi, au un suflet mare, sunt inteligenţi și se identifică cu tradiţiile și istoria naţională dar, pe de altă parte, sunt și cam certaţi cu legea.

 

Străinii însă nu îi asociază așa rapid pe români cu trăsături pozitive. Spaniolii, de exemplu, asociază România în mod spontan cu sărăcia și mizeria (21%), apoi cu delincvenţa (9%) și faptul că România este o ţară cu dificultăţi economice, șomaj ridicat (5%). Potrivit unui studiu realizat pentru Agenţia de Strategii Guvernamentale, între valorile pozitive ale românilor, 4% dintre spanioli menţionează Transilvania, vampirii și pe Dracula.