Premieră: doi români au câștigat Butonul de Diamant oferit de YouTube

622

După ce au transformat o pasiune într-o afacere internaţională, ieșenii Alexandru și Cristina Bădan au câștigat Butonul de Diamant, cea mai importantă distincţie oferită de platforma YouTube canalelor care depășesc 10 milioane de abonaţi.

YouTube oferă mai multe premii creatorilor de conţinut, cele mai râvnite fiind Butonul de Argint, Butonul de Aur și cel de Diamant, oferite pentru canale care depășesc o sută de mii, respectiv un milion și 10 milioane de abonaţi. Distincţiile sunt acordate canalelor care respectă termenii și politicile platformei online și care și-au câștigat legitim abonaţii.

LooLoo Kids este primul canal de YouTube din România și din Europa Centrală și de Sud-Est care primește această distincţie. Lansat în august 2014, canalul oferă cântece și conţinut educaţional pentru copii, sub formă de animaţie 3D, în 7 limbi: engleză, română, rusă, spaniolă, portugheză, turcă și lituaniană, iar în curând și în franceză, germană și italiană. LooLoo Kids găzduiește 100 de cântece pentru copii și are 13 milioane de abonaţi, cea mai mare parte a publicului său fiind din Statele Unite, Indonezia, India, Thailanda, Marea Britanie și Brazilia.

„Acesta a devenit unul dintre cele mai populare canale YouTube pentru copiii din lume, iar acum primește cea mai importantă distincţie de la YouTube: Butonul de Diamant. Suntem bucuroși că un creator de conţinut din România a reușit să treacă frontierele și să ajungă la acest nivel”, a declarat Elisabeta Moraru, directorul Departamentului Dezvoltare Business, de la Google.

Proiectul soţilor Bădan a început în urmă cu câţiva ani, într-un garaj, atunci când cuplul a decis să creeze un canal de YouTube, TraLaLa, pe care să posteze videoclipuri de calitate, cu melodii și animaţii pentru cei trei copii ai lor. Primul videoclip creat a fost Săniuţa fuge, pe muzica unui cor de copii din București. Mai târziu, cântecele lor, create împreună cu colaboratori, educatori și muzicieni, au devenit tot mai cunoscute, fiind folosite în grădiniţele din ţară.

Alexandru Bădan, care este inginer de profesie, povestește că au descoperit cu emoţie că 80% dintre cântecele de la serbările de grădiniţă erau de pe canalul lor, educatoarele neștiind cine este în spatele proiectului. Remarcând succesul proiectului lor, soţii Bădan au demisionat și s-au dedicat pasiunii lor, în care au investit câteva zeci de mii de euro.

În prezent, compania are peste 100 de colaboratori și o cifră de afaceri mai mare de 950.000 de euro, iar familia Bădan se mândrește cu faptul că a reușit să introducă în folclorul internaţional cântece românești precum „Oac, oac, diri-diri-dam” și „Iepuraș coconaș”.

„Practic, ne aşteptăm ca în câţiva ani, inclusiv în SUA, Australia sau Noua Zeelandă, să se cânte cântece româneşti”, spune Alexandru Bădan.

Mora Tv, din Iași, este compania care deţine canalul LooLoo Kids, împreună cu TraLaLa, care livrează cântece și animaţii 3D și care are deja două milioane de abonaţi din România, și canalul BoonBoon, care oferă desene animate.

„Marele succes și feedback pe care le-am primit prin lansarea TraLaLa ne-au încurajat să dezvoltăm LooLooKids, canalul nostru de divertisment în limba engleză. Butonul de Diamant oferit acum de YouTube este o certificare a calităţii, o încurajare, dar și o mare responsabilitate pentru că animaţiile și muzica noastră distrează și educă în fiecare lună peste 120 de milioane de copii din întreaga lume”, a declarat Alexandru Bădan.