Pungile de plastic folosite, combustibilul de mâine

263

Dacă până acum pungile de plastic folosite ajungeau la gunoi sau în alte locuri nepermise, în prezent există o soluţie pentru această situaţie.

În urmă cu câţiva ani, diferite oraşe din SUA şi din alte ţări au impus taxe pe folosirea pungilor de plastic, pentru a evita pe cât posibil folosirea lor şi ulterioara lor aruncare la gunoi sau în alte locuri nepermise. În prezent, oamenii de ştiinţă spun că ar fi posibil să transforme pungile de plastic folosite în carburant. Se estimează că anual se aruncă 100 de miliarde de pungi care, dacă ar fi transformate, ar reprezenta o mare cantitate de combustibill, notează voiceofrussia.com.

În condiţiile în care tendinţa populaţiei este de a arunca și mai puţin a recicla, este nevoi de măsuri care să elimine sau să refolosească deşeurile din plastic. Acestea ajung de multe ori în locuri precum râuri, oceane sau păduri, poluând în mod considerabil planeta. La momentul actual, doar una din opt pungi de plastic ajunge să fie reciclată.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Illinois susţin că transformarea pungilor furnizează mai multă energie decât consumă, fiind, aşadar, rentabilă şi eficientă. Se pare că 800 de pungi ar însemna aproximativ 5 l de ţiţei. Procesul prin care pungile de plastic sunt transformate în combustibil diesel, gaze naturale şi alte produse petroliere se numeşte piroliză.

Această tehnologie prin care pungile de plastic ar putea deveni combustibil ar rezolva atât criza carburanţilor, cât şi criza ecologică, produsă de poluarea cu pungi de plastic. Dr. Brajendra Sharma, de la Universitatea Illinois, autor al unui studiu în domeniu, explică cum prin prelucrarea plasticului, se poate recupera carburant în proporţie de aproximativ 80%.

Studiul acesta, condus de dr. Sharma, este primul care demonstrează că din pungile de plastic se poate obţine un carburant pentru motoare diesel, care poate fi amestecat în proporţie de până la 30% cu motorină obişnuită, fără nicio problemă de incompatibilitate. Rezultatele studiului au fost publicate în Fuel Processing Technology.