Bannerele ateiste pe care nu le-a vrut mai nimeni

38

Bannerele ateiste ale Asociaţiei Umaniste Britanice (BHA), care lansau în urmă cu patru ani mesajul „Probabil că nu există Dumnezeu. Scapă de griji și savurează-ţi viaţa", lipite pe autobuzele din Londra, au fost scoase la licitaţie în perioada 7-14 februarie 2013, conform Christian Post.

Banii strânși în urma licitaţiei vor fi utilizaţi pentru promovarea unei lumi fără religie, în care oamenii sunt „liberi să trăiască o viaţă bună, bazându-se pe raţiune, experienţă și valori comune umane", anunţau ateiștii la momentul lansării licitaţiei. Cu toate acestea, numai 10 persoane din întreaga lume au răspuns invitaţiei de a licita pentru bannerele ateiste, după cum reiese din pagina de licitaţie de pe e-bay, suma înregistrată în contul BHA fiind de 205 lire.

Bannerele au fost promovate și parţial finanţate în 2008 de proeminentul ateu Richard Dawkins, care afirma la acel moment către BBC că acţiunea era menită să ajute oamenii să gândească, un act considerat „anatema" de religie, în viziunea lui. Campania a fost lansată la acea dată ca un răspuns la o serie de campanii creștine desfășurate pe panouri publicitare și pe autobuzele londoneze, care promovau sloganuri precum „Asta e tot?" sau „Dacă Dumnezeu ar exista cu adevărat, ce L-ai întreba?"