4 argumente biblice împotriva avortului

3479

June Hunt este lider creştin, consilier şi fondatoarea organizaţiei "Hope for the heart", pe care o conduce după principii biblice.

Într-un articol publicat de cotidianul Christian Post, Jane împărtăşeşte din experenţa sa de consilier pentru a le împărtăşi creştinilor 4 contra-argumente pe care creştinii le pot folosi pentru a convinge o femeie să nu avorteze. În opinia sa, consilierea femeilor care se confruntă cu o sarcină nedorită, pentru ca acestea să înţeleagă opţiunile pe care le au şi problemele ce pot interveni, este o oportunitate de care trebuie să profite orice creştin.

În articol, Jane aduce contra-argumente în dreptul celor mai utilizate 4 argumente folosite de cei care susţin avortul.

Moralitatea avortului

Argumentul celor pro-avort: „Avortul nu este o practică greşită din punct de vedere moral”.

Contra-argumentul creştinilor: Întrucât viaţa începe la momentul concepţiei, decizia de a face avort este ucidere cu premeditare. Biblia spune în Exod 20:13 „Să nu ucizi”.

Starea fetusului

Argumentul celor pro-avort: „Un fetus nu este considerat un copil”

Contra-argumentul creştinilor: Un fetus nu este o grămadă de ţesuturi. Cuvântul lui Dumnezeu nu face diferenţa între „un copil potenţial” şi „un nou-născut”. Scriitorii Bibliei folosesc acelaşi cuvânt grecesc „brephos” pentru a menţiona atât un fetus („Cum a auzit Elisabeta urarea Mariei, i-a săltat pruncul în pântece”, Luca 1:41), cât şi un bebeluş („[Lui Iisus] I-au adus şi nişte copilaşi, ca să Se atingă de ei”, Luca 18:15).

Drepturile reproducătoare ale femeilor

Argumentul celor pro-avort: „Fiecare femeie trebuie să aibă dreptul de a face ce doreşte cu corpul ei”.

Contra-argumentul creştinilor: Creştinii nu neagă acest lucru, dar în cazul unei femei însărcinate există 2 trupuri, 2 inimi care bat, 2 creiere, 2 coduri genetice diferite, uneori 2 grupe de sânge diferite şi 2 sexuri diferite. De aceea, o femeie nu are dreptul de a întrerupe viaţa unei alte fiinţe.

Factorul viabilităţii

Argumentul celor pro-avort: „Avortul este permis atunci când un fetus nu este viabil. Un fetus care care nu are capacitatea de a trăi după naştere nu este un individ viabil şi nu poate fi protejat de societate”.

Contra-argumentul creştinilor: Definirea viabilităţii este un lucru riscant, mai ales deoarece viabilitatea unui individ poate să fie un rezultat al îmbătrânirii, al bolii sau urmarea unui accident grav.

Pe lângă aceste argumente, femeile care doresc să avorteze ar trebui să fie consiliate şi cu privire la dezvoltarea fătului (pe care cele mai multe femei nu o cunosc în detaliu). De asemenea, o femeie poate înclina să facă avort atunci când sarcina neplanificată apare pe fondul unor lipsuri materiale, precum o locuinţă adecvată sau un venit constant. În consecinţă, este important ca acestea să fie probleme rezolvate mai înainte de argumentele morale exprimate mai sus, afirmă Jane Hunt.