Facebook și Google ajută tot mai mult Bisericile

18

Dezvoltarea tehnologiei a contribuit substanţial la efortul bisericilor de a transmite mesajul despre Christos oamenilor aflaţi pe întreaga suprafaţă a pământului. Prin infinitele oportunităţi oferite de tehnologie, „oamenii pot să se întâlnească cu Dumnezeu pe căi unice," spune John Mark Reynolds, directorul unui institut de la Universitatea Biola, o școală evanghelică privată. USAToday prezintă câteva dintre modalităţile în care Bisericile se folosesc de tehnologie.

Papa Benedict al XVI-lea a subliniat, în cadrul discursului său din Ziua Mondială a Comunicaţiilor, importanţa prezenţei creştine în lumea digitală. Vaticanul deţine un canal tv numit Vatican TV, iar în timpul Postului Mare a avut chiar o campanie pe pagina de internet Twitter.

De altfel, romano-catolicii au lansat o aplicaţie pentru iPhone cu un an în urmă, reprezentând o „examinare personaliză de conştiinţă", care invită credincioșii să se pregătească pentru confesiune. Aplicaţia a fost downloadată de peste 100.000 de ori.

Asociaţia Evanghelistică "Billy Graham", pionieră în domeniul publicaţiilor, a radioului, televiziunii și a transmisiunilor prin satelit, folosește acum algoritmi pentru motoarele de căutare, ca să îi conducă pe oameni spre mântuire.

Proiectul lor de evanghelizare a fost lansat în toamna anului trecut, și prin motoarele de căutare, ţintește persoanele care accesează fraze de genul „Oare Dumnezeu mă iubeşte?" sau „Oare Dumnezeu răspunde la rugăciuni?" Rezultatele oferite de motoarele de căutare duc spre un site în care este prezentat Christos.

În luna martie, Biserica Episcopală a lansat colecţia eHymnals pentru iPad, existând posibilitatea de a utiliza astfel electronic  imnurile de la Editura Bisericii.

Specialiștii precizează totuși că tehnologiile trebuie să rămână un mijloc și nu să devină un scop în sine. Ele nu trebuie să înlocuiască creștinismul practic al Bibliei.