Imigranţii musulmani sunt nemulţumiţi de sistemul francez de învăţământ

471

Elevii şi părinţii musulmani au un număr tot mai mare de cereri adresate sistemului public de învăţământ din Franţa. Înaltul Consiliu francez pentru Integrare (ICI) îi încurajează pe educatori şi profesori să le explice acestora că în Franţa există o separare oficială între biserică şi stat.

ICI a prezentat un raport despre problemele pe care le întâmpină, în cadrul sistemului public de învăţământ, elevii care provin din familii de imigranţi.

Elevii musulmani au obiecţii vizavi de cursurile despre istoria Holocaustului şi a cruciadelor, despre relaţiile dintre palestinieni şi evrei, despre acţiunile militare ale SUA în ţările arabe. „Antisemitismul iese la iveală în timpul lecţiilor despre Holocaust", se precizează în raport. Sunt nemulţumiţi de lecţiile despre evoluţionism. Doresc să li se ofere mâncare cu specific musulman şi, în general, conform raportului, „resping cultura franceză şi valorile ei".

„A devenit dificil pentru învăţători să reziste presiunilor religioase", notează raportul ICI.

Principiul separării dintre biserică şi stat plasează religia în sfera vieţii private. Totuşi, creşterea numărului de musulmani (5 milioane din populaţia totală de 65 de milioane) aduce noi provocări la adresa acestui principiu, în Franţa.

Raportul final va fi prezentat Guvernului francez peste o lună, notează Reuters.