Aeroportul din Atlanta, unul dintre cele mai aglomerate din lume, are o echipă de 3 pastori şi 50 de voluntari care le oferă ajutor pasagerilor care întâmpină diferite probleme.

Un tânăr se afla în aeroport şi urma să zboare către Detroit, la înmormântarea tatălui său. Neştiind că la anumite companii de zbor trebuie să plătească taxe pentru bagaje, tânărul a fost surprins că nu se poate îmbarca. Aflând de situaţia lui, angajaţii companiei l-au trimis la capela aeroportului, unde cei cu probleme primesc ceva mai mult decât consolare şi ajutor spiritual. Tânărul acesta a fost condus la check-in de către loc. Larry Cowper, de la Salvation Army, şi rev. Donna Mote, de la Biserica Episcopală, unde aceştia au plătit în locul lui taxele necesare, relatează nytimes.com.

Capelanii intervin și atunci când se anulează anumite zboruri sau sunt întârzieri. Ei merg prin aeroport pentru a observa dacă cineva are nevoie de ajutor, iar raza lor de activitate cuprinde aproape orice: uneori trebuie să medieze între client şi angaţii companiilor, alteori trebuie să rezerve o cameră la hotel sau să cumpere ceva de mâncare pentru cei flămânzi. De asemenea, ei oferă servicii religioase şi câteodată mai oficiază şi câte o nuntă, însă majoritatea problemelor pe care le rezolvă sunt de natură „pământească”.

Potrivit rev. Chris Piasta, un preot catolic, activitatea unui capelan în aeroport s-a schimbat foarte mult, întrucât capelanul nu mai este acea persoană care stă toată ziua în capelă şi aşteaptă să vină cei suferinzi la el. În mod special, în aeroportul din Atlanta, serviciul de capelan este foarte diferit de celelalte, deoarece primeşte subvenţii şi donaţii pentru a putea rezolva şi problemele în care este nevoie de bani. Dintre cei care activează în acest serviciu, doar Cook primeşte un salariu, ceilalţi doi preoţi/pastori sunt plătiţi de către comunitatea lor.

Mote, pastor episcopal, povesteşte cum, într-o ocazie, a trebuit să asiste o persoană care, de teama de a pierde înmormântarea mătuşii, din cauza întârzierii zborului, era pe punctul de a avea o criză nervoasă. Capelanii mai au şi rolul de a fi mediatori, atunci când apar discuţii aprinse între pasageri şi angajaţi sau de a rezolva probleme legate de taxe. Cowper povesteşte cum, într-o ocazie, un angajat l-a sunat pe telefonul mobil şi i-a spus că lângă el se află un pasager care urmează să omoare pe cineva. Acel om era un tată care dorea să-și facă dreptate după ce fiica lui a fost ucisă. Conversaţia cu pastorul, prin telefon, l-a ajutat să se răzgândească.

Serviciul de capelanat este des întâlnit în aeroporturile din centrul şi estul SUA, dar nu şi în partea de vest, lucru pe care International Association of Civil Aviation Chaplains ar dori să-l schimbe.