Alimente care micşorează nivelul colesterolului

3426

Un stil de viaţă nesănătos, fumatul şi chiar problemele de inimă sau atacurile cerebrale din istoricul familiei sunt factori ce pot contribui la mărirea colesterolului, arată Serviciul Naţional britanic de Sănătate (NHS), citat de Huffington Post.

Un nivel crescut de colesterol se face vinovat de probleme grave de sănătate, precum infarcturile, formarea de cheaguri de sânge sau chiar atacuri cerebrale. Pentru a menţine la un nivel normal colesterolul, Huffington Post a întocmit o listă de alimente care ajută la scăderea acestuia, ajutându-te să te menţii sănătos.

Orzul şi ovăzul sunt două surse de fibre care, pe lângă faptul că te ajută să te menţii în formă, contribuie la reducerea colesterolului absorbit de organism din intestine, micşorând nivelul de colesterol total şi LDL (colesterolul „rău”).

Un studiu realizat în 2010 care a analizat 25 de cercetări privind consumul de nuci a ajuns la concluzia că acestea au puterea de a reduce colesterolul şi nivelul de trigliceride.

Pectina din căpşuni ajută, de asemenea, la micşorarea nivelului colesterolului „rău”. Mai mult, un studiu a arătat că și consumul de ovăz este la fel de benefic pentru sănătate. Pectina se găseşte şi în alte fructe, îndeosebi în citrice, precum portocalele sau grapefruits.

Consumarea unei jumătăţi de ceaşcă de fasole pe zi pentru o perioadă de 24 de săptămâni a contribuit la reducerea cu 8% a nivelului colesterolului, a arătat un studiu realizat în 2008 de Universitatea de Stat din Arizona. La fel de bună pentru micşorarea colesterolului este şi lintea.

Tot pentru reducerea nivelului colesterolului sunt recomandate și mâncărurile pe bază de avocado, soia, merele sau uleiul de măsline.