Cum să îţi reduci considerabil riscul de boli cardiovasculare, în mod natural

992

Riscul de dezvoltare a bolilor de inimă poate fi redus cu până la 40% printr-o metodă simplă, la îndemâna tuturor, au descoperit experţii de la Oxford în urma unui experiment desfășurat pe o perioadă de șapte ani.

„Datele noastre arată în mod clar că un consum de fructe proaspete poate reduce riscul de apariţie a afecţiunilor cardiovasculare, inclusiv cardiopatia ischemică și accidentul vascular cerebral (în special cel hemoragic). Și asta nu e tot, cu cât consumi mai multe fructe, cu atât riscul afecţiunilor cardiovasculare scade. Acest lucru sugerează că un consum mai mare de fructe este benefic, în comparaţie cu unul mai scăzut sau inexistent”, a declarat autorul studiului, dr. Huaidong Du.

La studiu au luat parte peste 450.000 de voluntari, care nu sufereau de boli de inimă. Aceștia au fost rugaţi să evalueze cât de frecvent consumă fructe, după următorul model: zilnic, în 4-6 zile pe săptămână, în 1-3 zile pe săptămână, lunar sau niciodată. Doar 18% dintre participanţi au declarat că mănâncă în fiecare zi fructe, iar porţia medie consumată era de circa 150 de grame.

Potrivit rezultatelor, un consum ridicat de fructe a diminuat cu 40% riscul de accident vascular cerebral hemoragic și cu 25% pericolul apariţiei celui ischemic. De asemenea, obiceiul a redus riscul dezvoltării cardiopatiei ischemice cu 14% și totodată a diminuat semnificativ tensiunea arterială, comparativ cu indivizii care au declarat că nu consumă fructe.

Experţii au observat că un consum de fructe are o influenţă benefică semnificativă chiar și în cazul celor care suferă deja de afecţiuni cardiovasculare. În urma analizării unui eșantion de peste 61.000 de pacienţi cu boli de inimă, ei au descoperit că pericolul de deces produs de un accident vascular cerebral sau de cardiopatie ischemică a scăzut cu 40%, respectiv 27% în cazul celor care consumau zilnic fructe. De asemenea, riscul de a muri din orice altă cauză a fost redus cu 32% datorită acestui obicei.

Rezultatele obţinute sunt susţinute de o metaanaliză publicată recent în British Medical Journal. Studiul „oferă dovezi în plus, potrivit cărora un consum ridicat de fructe și legume este asociat cu diminuarea riscului mortalităţii din orice cauze, în special a mortalităţii din cauze cardiovasculare”, conchid autorii. Potrivit rezultatelor, fiecare porţie în plus de legume și fructe consumată zilnic a scăzut riscul de deces cu cinci procente. Consumul a peste cinci porţii însă nu s-a dovedit a fi eficient în acest sens. De asemenea, nu a fost descoperită o asociere puternică între consumul mare de fructe și legume și diminuarea riscului de deces din cauza cancerului.

Anterior, experţii de la University College London au descoperit „formula magică” pentru stabilirea cantităţii optime de fructe și legume consumate zilnic, în scopul micșorării riscului de deces prematur. Ei recomandă consumarea a două porţii de fructe și cinci porţii de legume în fiecare zi, unde o porţie are circa 80 de grame. Potrivit rezultatelor obţinute, cei care mănâncă cel puţin șase porţii de fructe și legume proaspete zilnic își micșorează riscul de deces prematur, de dezvoltare a bolilor cardiovasculare și a cancerului cu circa 42%, 31%, respectiv 25%.