Campania „Ex-fumătorii sunt de neoprit”

49

Campania europeană „Ex-fumătorii sunt de neoprit" se desfăşoară în perioada 2011-2013 şi are ca obiectiv încurajarea europenilor de a renunţa la fumat.

Campania pentru încurajarea fumătorilor europeni de a renunţa la obiceiul fumatului pune accentul pe pericolele acestuia şi avantajele renunţării. De asemenea, subliniază reuşitele foştilor fumători. Campania se adresează fumătorilor cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani (28 milioane de europeni) şi pretinde să-i încurajeze să se lase de fumat, în acelaşi timp în care le furnizează asistenţa necesară pentru aceasta, să îi facă conştienţi de pericolele asociate fumatului şi să atingă ţinta propusă de Comisia Europeană de trăi într-o „Europă fără fum de ţigară", notează ec.europa.eu.

În Europa, 29% din populaţie este fumătoare. Fumatul este încă principalul motiv de deces şi îmbolnăvire care ar putea fi prevenit. În ultimul an, 31% dintre fumători au încercat să se lase de acest obicei. Această campanie europeană are o platformă digitală de instruire, iCoach, care îi ajută pe fumători să se lase de fumat în ritmul lor şi le oferă asistenţă în limba maternă. Accesul este gratuit şi se adresează chiar şi celor care nu doresc să renunţe sau celor care au riscul de a reîncepe să fumeze. Pănă acum, platforma a înregistrat rezultate satisfăcătoare, în care 30% dintre cei înscrişi au renunţat la fumat.