Ultimul truc pentru renunţarea la fumat: pachetele de ţigări neinscripţionate

155

Pachetele de ţigări simple, care nu au brandul inscripţionat pe ambalaj, ar putea contribui la încurajarea fumătorilor să renunţe la viciu, arată un studiu realizat în Australia, prima ţară care a adoptat această măsură, informează BBC.

Studiul BMJ Open a analizat un eşantion de 536 de fumători din statul Victoria, în noiembrie 2012, după introducerea măsurii legislative şi când pachetele simple erau disponibile pe piaţă. Trei din patru participanţi fumau ţigări ambalate în pachetele neinscripţionate (72,3%). Circa 81% dintre cei care fumau ţigări nebranduite au declarat că s-au gândit cel puţin o dată în săptămâna anterioară să se lase de fumat.

Acest grup a fost şi cel care a considerat în proporţie de 70% că ţigările sunt mai puţin satisfăcătoare, iar circa 60% din această categorie considera că sunt şi de o calitate mai slabă, în raport cu cei care fumau ţigări ambalate în pachete inscripţionate.

Kate Alley, manager pe politici de tutun pentru Cercetare a Cancerului în Marea Britanie, este de părere că „atunci când ţigările nu sunt deghizate în pachete slipitoare şi după un branding atent lucrat, fumătorii le văd exact cum sunt – un produs letal care ucide jumătate din utilizatorii pe termen lung", citează BBC. Studiul sugerează că standardizarea modului în care sunt ambalate produsele pe bază de tutun ar putea diminua din atractivitatea acestui obicei, lucru care ar conduce la încurajarea lăsatului de fumat, notează Alley.