Infografic: Tot ce trebuie să știi despre calorii

928

Caloriile sunt văzute ca oaia neagră din mâncare, ceva rău, ceva care am vrea să dispară cu totul dacă s-ar putea. De aceea, un infografic de la publicaţia Time dorește să explice exact rolul caloriilor și importanţa lor pentru corpul omenesc.

Numărul de calorii din alimente reflectă cantitea de energie pe care acestea o pot furniza corpului. Practic, prin calorii se măsoară energia pe care corpul omenesc o folosește drept combustibil.

Caloriile provin din macronutrienţi precum carbohidraţi, proteine și grăsimi. În fiecare gram de carbohidraţi sau proteine există câte 4 calorii, pe când în fiecare gram de grăsime există 9 calorii. Ca fapt divers, alcoolul furnizează 7 calorii într-un gram de băutură, dar nu face parte din categoria macronutrienţilor, deoarece corpul nu are nevoie de el pentru a supravieţui.

La modul ideal, balanţa macronutrienţilor ingeraţi de un adult sănătos ar trebui să arate în felul următor: proteine între 10-25%, grăsimi între 20-35% și carbohidraţi între 46-65%. Carbohidraţii se găsesc în canităţi mari în cereale, fructe, lapte și iaurt, proteinele se găsesc în carne, pește, brânză, lapte, legume și seminţe, iar grăsimile consumate ar trebui să fie nesaturate, de genul celor care se găsesc în uleiul de măsline, avocado, seminţe și alune, și pește gras, precum somonul.

În ceea ce privește energia pe care o procură, toate caloriile sunt la fel. Însă, corpul folosește fiecare macronutrient în mod diferit. Este important să se consume cantitatea potrivită de calorii din fiecare macronutrient pentru ca corpul să funcţioneze în parametri normali. Fiecare persoană are nevoie de o cantitate diferită de calorii în funcţie de rata metabolică și nivelul de activitate.