Alimentele „sănătoase” care te păcălesc

2885

Mulţi se străduiesc să aibă o alimentaţie cât mai sănătoasă, însă nu întotdeauna fac alegerile potrivite în materie de meniu.

Există anumite alimente care par sănătoase, optime pentru o dietă equilibrată şi corectă, dar în spatele lor se ascund anumite substanţe sau produse care pot fi chiar mai periculoase decât cele pe care le înlocuiesc. Iată o listă întocmită de site-ul 4allmindsandbodies.com cu câteva dintre acestea:

1. Dressing-ul de salată şi sosurile. Deşi se presupune că au la bază legume şi deci sunt sănătoase, de fapt sunt pline de zahăr, grăsimi trans artificiale şi uleiuri vegetale, iar dacă nu ar avea toţi aceşti aditivi nu ar fi aşa gustoase.

2. Alimente cu conţinut redus de grăsime. În general, există tendinţa de a evita alimentele cu grăsime şi de a opta pentru cele cu nivel scăzut sau fără grăsime. Însă, atunci când grăsimea este îndepărtată, alimentul respectiv nu mai este la fel de gustos, iar aceasta este înlocuită cu zahăr, ceea ce face ca alimentul respectiv să nu mai fie o opţiune atât de bună.

3. Sucurile naturale. Majoritatea dintre acestea nu sunt nicidecum naturale, dar au gustul fructelor datorită substanţelor chimice pe care le conţin şi a zahărului adăugat din abundenţă.

4. Alimentele care conţin fitosteroli. Fitosterolii sunt echivalenţii vegetali ai colesterolului, renumiţi pentru capacitatea lor de a reduce nivelul colesterolului din sânge. Studiile recente au arătat că acest lucru nu este întocmai adevărat, iar fitosterolii au un impact negativ asupra sistemului cardiovascular.

5. Alimentele integrale. Pâinea integrală s-ar putea încadra în aceeaşi categorie cu cea albă, pe care de multe ori o ocolim. Acest lucru se datorează faptului că are indicele glicemic ridicat. Mai mult decât atât, grâul de acum nu este la fel de hrănitor ca cel de acum câţiva ani (din cauza modificărilor făcute pentru a obţine recolte mai bogate) şi le poate provoca probleme de sănătate persoanelor care nu tolerează glutenul.

6. Margarina. Multe persoane au înlocuit untul cu margarina, crezând că este o variantă mai sănătoasă. Margarina conţine grăsimi trans, care cresc riscul de boli cardiovasculare, cancer, boli degenerative, de creştere în greutate şi altele, notează ziare.com.

7. Băuturile pentru sportivi. Iniţial, au fost concepute pentru a împlini trei nevoi: cea de hidratare, cea de energie şi cea de electroliţi. De aceea, ele conţin electroliţi, sunt bogate în zahăr şi acizi şi au menirea de a înlocui mineralele din organism, care se pierd prin intermediul transpiraţiei. Chiar dacă par să îmbunătăţească performanţele sportive, potrivit unor studii recente par şi să aibă unele efecte negative asupra sănătăţii.

8. Siropul de agave. Considerat alternativă pentru zahăr, se găseşte în multe produse, dar se pare că nu este chiar atât de sănătos. Una dintre problemele zahărului este că acesta conţine 50% fructoză. În schimb, siropul de agave conţine 70-90% fructoză.

9. Siropul de orez brun. De asemenea este considerat un înlocuitor al zahărului, însă indicele glicemic al acestuia este 98, ceea ce înseamnă că determină o creştere rapidă a nivelului de glucoză din sânge. Mai mult decât atât, siropul de orez brun este foarte rafinat şi nu are nutrienţi.

10. Cereale. Multe persoane consumă cereale la micul dejun, considerând că reprezintă o variantă sănătoasă, dar, din păcate, nu este mereu aşa. Multe dintre sortimentele de cereale au adăugate siropuri dulci sau zahăr pentru a le face mai gustoase.