Cea mai bună veste pentru sedentari

1847

Probabil unul dintre motivele pentru care persoanele sedentare nu fac niciun fel de exerciţiu fizic este că lipseşte tocmai motivaţia. Iar aceasta lipseşte din cauza faptului că prea des ţintele și recomandările par prea greu de atins sau de îndeplinit.

Pentru oamenii sedentari, scuzele pentru a nu face sport sau exerciţii fizice nu lipsesc niciodată. Se pare însă că unii experţi le dau dreptate în ceea ce priveşte unul dintre aceste pretexte: ţintele sunt prea înalte, lucru care nu îi motivează deloc, potrivit time.com. Philipe de Souto Barreto, cercetător de la Spitalul Universitar din Toulouse (Franţa) susţine că, dacă oamenii inactivi ar face puţină activitate fizică, și în condiţiile în care aceasta nu ajunge la nivelul recomandat, acestea ar putea percepe în scurt timp beneficiile asupra sănătăţii.

Bineînţeles, acest lucru nu contrazice îndrumările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), care recomandă 150 de minute de exerciţii fizice moderate pe săptămână. Sportul contribuie în mod considerabil la reducerea riscului de a suferi anumite boli, însă şi ţintele mai mici pot contribui la menţinerea sănătăţii. Acest lucru este confirmat de un studiu realizat pe un eşantion de peste 250.000 de adulţi. În urma cercetării, s-a constatat că mai puţin de o oră de exerciţii fizice moderate pe săptămână reduce riscul de deces cu 15%.

Un studiu publicat în Circulation a arătat că femeile care fac câteva exerciţii fizice pe săptămână sunt mai puţin expuse riscurilor de a suferi boli de inimă şi alte boli în comparaţie cu femeile care nu fac niciun fel de activitate fizică. Aproximativ un milion de femei au fost monitorizate timp de 10 ani pentru cât sport făceau şi cât de intens era acesta şi, de asemenea, care era incidenţa bolilor de inimă, a atacurilor cerebrale şi a cheagurilor de sânge, notează time.com. S-a constatat că cea mai mare diferenţă în ceea ce priveşte incidenţa bolilor era vizibilă între femeile care făcuseră chiar şi numai câteva exerciţii fizice şi cele care nu făcuseră deloc.

Mai mult decât atât, coordonatoarea studiului, Miranda Armstrong, de la Universitatea Oxford, afirmă că orice tip de activitate fizică, precum mersul pe jos sau grădinăritul, este asociată cu reducerea riscului de boli la femei. Probabil cea mai bună veste pentru persoanele sedentare este că oricât de puţină activitate ar face, aceasta va contribui la menţinerea şi îmbunătăţirea sănătăţii lor. În mod sigur, nu vor putea să facă dintr-odată multe exerciţii sau un timp îndelungat, însă, în acest caz, chiar şi puţin face o mare diferenţă.