Unele persoane se pot simţi deosebit de inhibate în situaţii sociale. Întâlnirile cu ceilalţi le provoacă un gol în stomac, în timpul conversaţiei sunt copleșite de o stare de anxietate, iar timiditatea nu le dă voie să scoată nici măcar un cuvânt.

Adesea timiditatea în situaţii sociale apare din cauza unei proaste imagini despre propria persoană, notează Think Simple Now. La aceasta se adaugă o preocupare insistentă asupra ceea ce gândesc ceilalţi despre tine, dar și autoetichetarea de tipul „așa sunt eu, timid”, lucru care te va face să te limitezi la așteptările create de eticheta pe care ţi-ai (im)pus-o.

Cu puţin efort, perseverenţă și exerciţiu, oricine își poate învinge timiditatea și anxietatea. Aplicând câteva sfaturi, îţi poţi schimba în bine viaţa și îţi poţi îmbunătăţi relaţiile cu ceilalţi.

Învaţă să te placi. Fiecare dintre noi este unic și are, pe lângă defecte, o mulţime de calităţi care îl fac o persoană minunată. Descoperă care sunt punctele tale forte și devino conștient de acestea. Astfel vei reuși să îţi îmbunătăţești impresia despre propria persoană și poate chiar să nu mai dai atâta importanţă părerilor celorlaţi despre tine. De asemenea, evită să te compari cu alte persoane, ori să cazi în extrema perfecţionismului.

Încearcă un fel de terapie prin expunere. Metoda este adesea folosită în cazul persoanelor care se confruntă cu diverse fobii. Aceștia sunt expuși treptat acelor lucruri care le dau fiori, în scopul de a-și înfrânge fricile. De aceea, nu mai fugi de situaţiile sociale, găsind tot felul de scuze. Chiar dacă la început ţi se va părea ciudat și deloc confortabil, nu te da bătut. Cu cât exersezi mai mult, cu atât vei deveni mai relaxat în situaţiile sociale. Iar dacă dai greș, ţine minte că eșecul nu este un capăt de drum!

Devino fascinat de cei din jur. Adesea oamenilor le place să vorbească despre ei înșiși, iar acest lucru poate fi „arma ta secretă” în înfrângerea timidităţii sociale. Îi poţi întreba tot felul de lucruri despre ei, reţinând răspunsurile pe care ţi le oferă pentru a putea fi pe viitor o punte importantă pentru deschiderea comunicării, punctează Self-Confidence.

Relaxează-te. De multe ori îţi crești starea de anxietate singur, gândindu-te intens la acel moment care îţi face inima cât un purice, lucru care atribuie respectivului moment o etichetă negativă. Noi înșine ajungem să ne „programăm” aceste stări de neliniște, punctează Pick The Brain. Încearcă să adopţi câteva tehnici care te ajută să te relaxezi, ca de exemplu câteva exerciţii de respiraţie, o sesiune de activitate fizică sau o baie aromată. Imaginează-te apoi la întâlnirea care îţi face inima să stea în loc și închipuie-ţi că ești extrem de sigur pe tine și că te descurci nemaipomenit.

Gândește-te că te întâlnești de fapt cu cel mai bun prieten. Atunci când stai de vorbă cu persoanele apropiate, pe care le cunoști bine, probabil că nu ai nicio reţinere, iar acea stare de inconfort și inhibiţie nici nu există. Imediat cum te aflii în compania unui străin, îţi simţi deja picioarele tremurând și pulsul crescând. Ai putea încerca această metodă exemplificată de Positivity Blog, de a-ţi inchipui că necunoscutul din faţa ta este de fapt cel mai bun prieten al tău. Acest truc ar putea să te ajute să creezi o atmosferă mult mai relaxată, lipsită de tensiune și să construiești o conversaţie eficientă și naturală.

Ceea ce este important de reţinut este faptul că aceste metode nu dau rezultate peste noapte, dar prin repetarea lor vei reuși, treptat, să îţi diminuezi timiditatea și să fii mult mai relaxat în situaţiile sociale, construind chiar legături mai puternice cu cei din jur.