În urmă cu peste 30 de ani, Bruce Farrer, profesor la Bert Fox Community High School din Saskatchewan, le-a dat o temă foarte specială elevilor săi de clasa a IX-a și le-a făcut o promisiune. Peste mulţi ani, foștii lui elevi au avut parte de o supriză extraordinară, după ce profesorul lor și-a respectat cuvântul întocmai.
Tema dată de profesorul Farrer elevilor săi de 14 ani, abia intraţi la liceu, a fost să redacteze o scrisoare de 10 pagini, scrie CBC News. Destinatarul acesteia trebuia să fie chiar autorul însuși, însă cel din viitor, de peste câteva zeci de ani. De asemenea, profesorul a promis că va expedia scrisoarea către destinatar la data aleasă de elevi, peste 10, 20 sau 25 de ani.
În 2002, când s-a pensionat, profesorul Farrer a strâns nu mai puţin de cinci cutii de scrisori de la generaţiile cărora le-a predat. Cu o dedicare extraordinară, el a început să îi caute pe foștii lui elevi, pentru a-și îndeplini promisiunea făcută cu mulţi ani în urmă.
Pentru profesor, faptul că le-a putut aminti foștilor lui elevi, acum adulţi în toată regula, de sinele lor adolescent este o bucurie imensă. Însă nici reacţiile foștilor liceeni nu au întârziat să apară, odată cu primirea scrisorilor redactate în adolescenţă. Unii poate s-au simţit puţin rușinaţi în urma experienţei, spune Farrer, însă câţiva i-au telefonat pentru a-i transmite cât de fericiţi sunt că au primit aceste lucrări după atât de mulţi ani.
„Mi s-a cam șters din memorie. Să o primesc din nou a fost destul de special”, a declarat unul dintre foștii elevi ai lui Farrer, după ce a primit scrisoarea. În cadrul unei emisiuni difuzate de CBC, Scott a citit câteva rânduri scrise de el în adolescenţă care i-au amintit de modul în care se vedea el în acea perioadă și i-a permis să facă o comparaţie cu felul în care s-au desfășurat evenimentele din viaţa lui. „Și, te-ai căsătorit? Cu cine? Întotdeauna m-am întrebat dacă mă voi căsători cu cineva pe care îl știu deja sau cu o persoană pe care o voi întâlni mai târziu în viaţă… Ai făcut o facultate? Care?” erau întrebările lui Scott din adolescenţă către Scott cel de peste zeci de ani. Chiar dacă lucrurile nu s-au petrecut așa cum credea el în urmă cu 20 de ani, Scott spune că gestul profesorului său l-a „uimit și l-a inspirat” și că se simte „onorat și recunoscător” pentru că a primit scrisoarea.
„Cred că societatea de azi e o societate lipsită de angajament. Spunem că vom face ceva, fie că e vorba de căsătorie sau legat de copii, iar unele lucruri mărunte care ne irită ne fac să gândim «Destul cu asta… renunţ»… Cred că e important să avem un sentiment al angajamentului și poate, într-o mică parte, copiii văd că apreciez asta”, afirma profesorul Farrer, citat de National Post.
Pe lângă redescoperirea sinelui adolescent, scrisorile adresate viitorului eu sunt un exerciţiu de meditaţie cu privire la cine vom deveni mai târziu în viaţă. În urma unui studiu, experţii de la Universitatea New York au ajuns la concluzia că „diferitele noastre concepţii legate de viitorul sine pot influenţa semnificativ alegerile pe termen lung pe care le facem”.
Jeanine Nicole, scriitoare și consilieră pe dezvoltare personală, propunea o listă de întrebări la care poţi răspunde în scrisoarea adresată viitorului sine. Printre acestea se numără: „Care sunt speranţele pe care le nutrești pentru tine în viitor?”, „Cu ce temeri și obstacole te confrunţi în acest moment și cum ţi-ai dori să le depășești” sau „Cum îţi poţi iubi sinele viitor, indiferent de cât de diferit faţă de așteptările tale va fi viitorul?”.