Oficial englez: Părinţii nu au drept de veto asupra educaţiei LGBT din școli

403

În luna martie, școala primară Parkfield din Birmingham a sistat temporar cursurile de educaţie privind problematica LGBT„No Outsiders”, în urma protestelor părinţilor musulmani. La o lună distanţă, Damian Hinds, secretarul de stat responsabil pentru educaţie, a transmis într-o scrisoare către Paul Whiteman, secretar general al Asociaţiei Naţionale a Directorilor de Școală, că părinţii nemulţumiţi de aceste cursuri nu se pot opune desfășurării lor.

Cursurile „No Outsiders” (Nimeni pe dinafară) au fost predate în școala din Birmingham de unul dintre profesorii școlii, Andrew Moffat, care se identifică drept homosexual. Peste 300 de părinţi au protestat faţă de aceste cursuri, susţinând că sunt împotriva credinţei lor religioase. În majoritatea lor musulmani (98% din cei 750 de copii din școală provin din familii musulmane), protestatarii au cerut „educaţie, nu îndoctrinare” și au afișat bannere cu mesajele: „Respectă și fii respectat” sau „Lăsaţi copiii să fie copii”.

Una dintre mamele care au protestat, Mariam Ahmed, a afirmat că școala se concentrează doar pe problema homosexualităţii, deși Legea Egalităţii are 9 secţiuni. Ahmed a subliniat că nu doar părinţii musulmani sunt nemulţumiţi de aceste cursuri, ci și cei creștini, și a adăugat că acţiunile de protest nu sunt îndreptate împotriva persoanelor homosexuale.

Amanda Spielman, inspector-șef la Ofsted (The Office Standards in Education, Children’s Services and Skills, un department neministerial al guvernului), a afirmat că este important pentru copii să știe că „există familii care au două mame sau doi taţi”. Esenţa problemei este nevoia de „a vă asigura că acei copii care realizează că nu se potrivesc unui tipar obișnuit știu că nu sunt răi sau bolonavi”, a punctat Spielman, remarcând faptul că multe școli confesionale s-au achitat de această obligaţie legală fără a promova homosexualitatea.

Profesorul Moffat a declarat că programul „No Outsiders” nu este despre educaţie sexuală, ci „despre coeziune, comunităţi, valori britanice, despre oameni care se întâlnesc și coexistă”.

Săptămâna aceasta, secretarul britanic al educaţiei a anunţat că opinia părinţilor va fi ascultată în școli, dar a avertizat că aceștia nu vor putea face modificări ale programei școlare și nu vor avea drept de veto în problema educaţiei privind problematica LGBT.

Potrivit lui Hinds, neînţelegerile pornesc de la „miturile” care circulă pe seama acestor cursuri, în timp ce miza lor reală o constituie nevoia tinerilor de diferite orientări sexuale de a nu se simţi excluși. Cursurile urmăresc „dezvoltarea înţelegerii tinerilor cu privire la importanţa relaţiilor sănătoase și respectuoase cu toţi oamenii”, a adăugat oficialul britanic.

Lecţiile de educaţie sexuală și programele despre relaţiile LGBT vor deveni obligatorii în școlile britanice din septembrie 2020.

Reverendul David Robertson, de la Biserica Liberă a Scoţiei, a subliniat că aceasta este o problemă cu miză mare pentru musulmani și creștini deopotrivă.

„În ciuda a ceea ce se pretinde, nu este vorba de diversitate, ci de opusul ei. Este vorba de impunere a unei singure filosofii sexuale. (…) Nu homosexualitatea este problema aici: există probleme mult mai profunde, nu în ultimul rând libertatea pentru noi și fraţii și surorile noastre musulmane de a ne crește copiii fără ca elitele politice să-și impună moralitatea”, a afirmat Robertson, subliniind că „în această chestiune, creștinii și musulmanii stau împreună”.