Lipsa activităţii fizice poate conduce la creșterea nivelului de depresie

1125

Persoanele care stau pe scaun mai mult de șapte ore și care au o activitate fizică scăzută sunt mult mai expuse riscului de a intra în depresie, susţin autorii unui studiu citat de Runner's World.

La studiu au participat 8.950 de femei care aveau în 2001 o vârstă cuprinsă între 50 și 55 de ani. Acestea au răspuns la câteva întrebări legate de activitatea lor fizică, de timpul pe care îl petrec pe scaun și de sentimentele pe care le trăiesc. Chestionarul aplicat a fost repetat de patru ori, la intervale de trei ani (în 2001, 2004, 2007 și 2010).

În urma rezultatelor, oamenii de știinţă au observat că lipsa activităţii fizice a crescut cu 99 de procente riscul dezvoltării simptomelor depresive, în raport cu participantele care practicau frecvent sport, timp de 30 de minute (conform recomandărilor guvernului australian). Statul pe scaun pentru mai mult de șapte ore pe zi a crescut șansele de apariţie a depresiei cu 47%, spre deosebire de femeile care petreceau mai puţin de patru ore pe scaun.

În plus, femeile care petreceau un interval de timp îndelungat așezate pe scaun și nu integrau în stilul de viaţă activitatea fizică aveau de trei ori mai multe șanse de a experimenta simptomele depresiei, faţă de cele care stăteau pe scaun mai puţin timp și, în același timp, practicau sport.

Cercetătorii punctează că practicarea exerciţiilor fizice poate ajuta la scăderea riscului de dezvoltare a simptomelor depresiei pe viitor. De asemenea, statul pe scaun crește riscul apariţiei depresiei în prezent, nu neapărat peste câţiva ani.

Studiul a fost publicat în American Journal of Preventive Medicine.

O altă cercetare, efectuată de cercetătorii de la Universitatea Chiba din Japonia a arătat că doar cinci ore petrecute în faţa calculatorului poate crește atât riscul apariţiei depresiei, dar și a episoadelor de insomnie, notează The Telegraph.

Pericolele la care sunt expuse persoanele care stau pe scaun un timp îndelungat nu se rezumă numai la declinul sănătăţii psihice. Studii anterioare au arătat că acest lucru poate crește riscul dezvoltării bolilor de inimă, dar și a diabetului, subliniază Runner’s World. În schimb, plimbările scurte, de doar două minute, la fiecare 30 de minute de stat jos pot micșora șansele de dezvoltare a diabetului, punctează un studiu realizat de cercetătorii din Noua Zeelandă.