4 din 10 români se simt hărţuiţi la serviciu

96

Hărţuirea psihologică este un fenomen de care se plâng tot mai mulţi angajaţi români, confruntaţi cu presiunea în creştere resimţită în mediul de lucru.

   

    Relaţiile la serviciu, volumul de muncă şi oraşul în care îşi desfăşoară activitatea sunt elementele care influenţează cel mai des bunăstarea angajaţilor români, arată un studiu al Institutului de Cercetare a Calităţii Vieţii, dat publicităţii marţi. Potrivit acestuia, 41% dintre angajaţi sunt implicaţi în conflicte relaţionale la serviciu, 17% dintre ei se simt copleşiţi de cantitatea de lucru, iar dacă lucrează în Bucureşti, sunt de două ori mai stresaţi decât angajaţii din alte regiuni ale ţării.

    Studiul a relevat că respondenţii care lucrează în firme mici (cu cel mult 9 angajaţi) sunt mai puin predispuşi la conflicte. În timp ce 42% dintre angajaţii firmelor mici spun că nu sunt implicaţi în conflicte la locul lor de muncă, doar 23% dintre angajaţii firmelor cu peste 250 de salariaţi pot spune acelaşi lucru.

    Femeile declară mai des decât bărbaţii că suferă de stres (62% faţă de 53%), manifestat prin dureri de cap (59% faţă de 45%), insomnii (32% faţă de 22%) sau oboseală (56% faţă de 43%). Bărbaţii încearcă mai des decât femeile să rezolve problema stresului fumând (31% faţă de 20%) sau consumând mai multe băuturi alcoolice (17% faţă de 5%).

    Raportul citat de ziarul Gândul a făcut parte din proiectul "Femeia contează!", organizat de Asociaţia Colfasa, în parteneriat cu Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii şi alte patru organizaţii. Eşantionul respondenţilor a fost format din persoane neinstituţionalizate, cu experienţa muncii, între 18 ş 65 de ani, în perioada mai-iunie 2010.