Şapte sfaturi pentru a nu-ţi irosi dimineţile

2395

De la 18 ani până la sfârşitul vieţii, un adult trăieşte aproximativ 25.000 de dimineţi. Însă, de obicei, dimineaţa suntem atât de grăbiţi încât nu profităm pe deplin de orele dimineţii pentru a ne planifica eficient ziua.

James Clear, antreprenor şi autor al cărţii Transformă-ţi obiceiurile propune să ne organizăm dimineaţa în doar şapte paşi, astfel încât să profităm la maxim de cele 25.000 de ocazii.

În primul rând, Clear ne sugerează să ne pregătim totul de seara pentru a nu face lucrurile pe fugă şi pentru a nu risca să uităm ceva. Pregătirea eficientă înseamnă totul, de la hainele pe care urmează să le îmbrăcăm a doua zi până la pachetul cu mâncare pentru serviciu sau şcoală.

În al doilea rând, Clear ne sfătuieşte să punem mai mult accent pe eficienţă şi mai puţin pe timpul de lucru. Fiecare trebuie să descopere în ce momente ale zilei este cel mai eficient şi să-şi plănuiască activităţile cele mai solicitante din punct de vedere mental în acele intervaluri. Cei care sunt cei mai eficienţi dimineaţa trebuie să-şi planifice ziua astfel încât cele mai importante sarcini să fie realizate atunci.

În al treilea rând, autorul ne sfătuieşte să evităm pe cât posibil întreruperile. În acest sens, trebuie să nu accesăm căsuţa personală de e-mail până la prânz şi să ne punem telefonul într-un loc care să nu fie la vedere: o altă cameră sau pe un birou alăturat. Astfel se evită întreruperile mici, precum verificarea reţelelor de socializare sau a sms-urilor primite, şi se poate lucra în blocuri de 30-45 de minute.

Un al patrulea sfat este să încercăm încă de dimineaţă să ne creem spaţiul optim de lucru, adică un loc răcoros. O temperatură scăzută ajută deopotrivă mintea şi corpul să se concentreze asupra sarcinilor de rezolvat.

În plus, este bine să avem grijă să ne începem dimineaţa cu efort fizic pentru a ne oxigena suficient corpul. Totodată, ridicarea de pe scaun la fiecare 30 de minute pentru 1 minut sau două ajută la o concentrare mai bună.

Al şaselea sfat pentru o dimineaţă eficientă este postul ocazional. Nu doar că nu mai consumăm timp pregătind micul dejun, dar mintea este mai limpede o perioadă mai lungă de timp. Astfel, rezolvarea sarcinilor dimineţii devine principala preocupare a corpului, nu digestia.

În cele din urmă, Clear ne sfătuieşte să ne pregătim o rutină a dimineţii. Un pahar de apă înainte de micul dejun, 30 de minute de meditaţie spirituală, rugăciune, indiferent ce conţine această rutină, ea trebuie să devină un obicei.

Ceea ce facem în fiecare dimineaţă este un indicator pentru întreaga zi şi pentru obiceiuri de o viaţă. Voi ce alegeţi să faceţi cu fiecare dintre cele 25.000 de dimineţi?